Sv: Barnesykkel
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Hm... Født og vokst opp hundre meter fra tyskegrensen i søreuropa har jeg ennå til gode å høre om slike sykler, for ikke å snakke om å ha sett en sådann. Har googlet, og heller ikke funnet noe.
Og selvsagt er jeg klar over at sykkel med støttehjul i grunn og bunn er en trehjulssykkel. Likevel synes jeg det høres lettere ut enn å ha en sykkel uten pedaler, der føttene må være i bakken. Det er jo så ufattelig tungt å trå når sykkelen er så lav at føttene kan berøre bakken uten problemer.
Sitter med ny PC og har favorittene mine på en annen, men jeg skal sjekke dette i løpet av morgendagen.
Vi har venner i sør-Tyskland som tipset oss om dette, så det er jo mulig at det er et produkt som har kommet i løpet av de senere årene? Jeg fant flere varianter for et par år siden, via nettet.
Når det gjelder det siste du sier, så er mitt tips å ta en titt på nettsidene til Forbrukerinspektørene. De testet dette med hvilke sykler det var lettest å lære på. Det er den lave sykkelen som er helt super! En godt proposjonert sykkel blir ikke tunge å trå. DBS sin 12" er veldig god på dette. Leketøybutikk-syklene derimot... vel, de er jeg mer skeptisk til...
|