Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Katteplager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-12, 13:00   #41
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katteplager

Opprinnelig lagt inn av Høyt&Lavt, her.

Jeg har ikke hørt om aluminiumsfolie før... Kanskje jeg skal forsøke å legge ut noen titalls meter med folie rundt om i tomtegrensa?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 13:27   #42
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vi har dem ikke bare i hagen, der de bæsjer under terassen og i bedene, de kommer inn åpne vinduer og dører også. Plutselig ligger det en katt i sofaen, men det er verre om de går opp og blir innestengt på et soverom. Eller i kjelleren. Begge deler har skjedd. Her i våres skulle vi avgårde en helg og når vi sitter i bilen må mannen inn for å hente noe. Jeg registerer en skygge ved døra og ber han gå inn igjen for å se etter. Joda, en kattunge i gangen. Og sånn holder vi på.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 19:04   #43
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men altså, alle vi hos oss jager kattene ut av hagen med klapp, hvesing og roping, vi har prøvd katt vekk (eller hva de grønne silikonklumpene het) og likevel kommer det rekandes mangfoldige katter inn i hagen.

Jeg har ikke hørt om aluminiumsfolie før... Kanskje jeg skal forsøke å legge ut noen titalls meter med folie rundt om i tomtegrensa?

Haha, ja det passer jo kanskje ikke til en hel hage da

Jeg tenkte mer på akkurat på trappa, der katten må tråkke for å komme inn.
Det er hvertfall VELDIG effektivt

Vi hadde katt som kronisk la seg på stellebordet når vi hadde yngste.
Jeg ville ikke ha katten på den plassen hvor jeg faktisk stelte ungen. Pga flått og alt annet ekkelt en katt kan dra med seg. Min farmor ga meg da tispet opp aliminiumsfolie, så jeg la på oppå stellemadrassen liksom.

Satt i stua, og HØRTE lille herremann pus hoppa opp, hørte absolutt han forsvant ned igjen å Og ALDRI prøvde han på det igjen. Det ble faktisk med den ene gangen.

Gammel 09-07-12, 19:55   #44
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Haha, ja det passer jo kanskje ikke til en hel hage da

Jeg tenkte mer på akkurat på trappa, der katten må tråkke for å komme inn.
Det er hvertfall VELDIG effektivt

Vi hadde katt som kronisk la seg på stellebordet når vi hadde yngste.
Jeg ville ikke ha katten på den plassen hvor jeg faktisk stelte ungen. Pga flått og alt annet ekkelt en katt kan dra med seg. Min farmor ga meg da tispet opp aliminiumsfolie, så jeg la på oppå stellemadrassen liksom.

Satt i stua, og HØRTE lille herremann pus hoppa opp, hørte absolutt han forsvant ned igjen å Og ALDRI prøvde han på det igjen. Det ble faktisk med den ene gangen.

Høh, jeg tror jammen meg jeg skal prøve, jeg altså.
Vi har jo et par klassiske steder der det er lett for kattene å komme inn i hagen; og hvis man legger ut et par strimler der og legger noen steiner oppå for å holde de på plass, så er det definitivt verdt et forsøk!!!
Dersom kattene blir litt mer sky for å komme inn i hagen så er jeg fornøyd.
Jeg får bare utstyre barna med vannpistoler for å ta de mest iherdige!

Gammel 09-07-12, 20:07   #45
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høh, jeg tror jammen meg jeg skal prøve, jeg altså.
Vi har jo et par klassiske steder der det er lett for kattene å komme inn i hagen; og hvis man legger ut et par strimler der og legger noen steiner oppå for å holde de på plass, så er det definitivt verdt et forsøk!!!
Dersom kattene blir litt mer sky for å komme inn i hagen så er jeg fornøyd.
Jeg får bare utstyre barna med vannpistoler for å ta de mest iherdige!

Bare pass på at den fortsatt lager lyden.
Altså at du ikke legger det så stramt at den ikke vil lage særlig lyd når kattene går på det.

Gammel 09-07-12, 20:19   #46
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Bare pass på at den fortsatt lager lyden.
Altså at du ikke legger det så stramt at den ikke vil lage særlig lyd når kattene går på det.

Takker for innspill. Kanskje man skal legge to lag; ett stramt underst og så ett løsere oppå? Og så satse på at kattene får hetta hvis de trer klørne igjennom folien?

Gammel 09-07-12, 21:29   #47
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Feilen vi har gjort er vel at vi (eller mellombror) har matet kattene, to ganger for dagen har han vært å sluppet de ut,når naboene har vært borte. Så nå kommer de og henger rundt vårt hus når de er ensomme.
Men jeg vil ikke være venn med de. (Kattene altså)

Pass i alle fall på at kattene ikke får mer mat hos dere, da vil de ikke slutte å komme.

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg syns forøvrig det er en uting at katteeiere liksom skal være " fritatt " for ansvar for dyret de anskaffer seg.

Er katteeiere det, altså? Jeg har hatt katt i mange år, og om noen kom å ringte på hos meg fordi de hadde problemer med at katten kom inn, gjorde fra seg på eiendommen deres eller lignende ville det jo vært mitt ansvar å få en slutt på dette. Jeg har aldri ansett meg som fritatt ansvaret, i alle fall.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 21:39   #48
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Bikkja mi er også redd aluminiumsfolie! Det funker sikkert bra på katter og.

Gammel 09-07-12, 21:40   #49
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Er katteeiere det, altså? Jeg har hatt katt i mange år, og om noen kom å ringte på hos meg fordi de hadde problemer med at katten kom inn, gjorde fra seg på eiendommen deres eller lignende ville det jo vært mitt ansvar å få en slutt på dette. Jeg har aldri ansett meg som fritatt ansvaret, i alle fall.

Skulle gjerne visst hvem som eide hvilken katt her, det er mange og jeg har ikke peiling på hvor de hører til.
Går det an å "dressere" en katt som er over alt?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 21:47   #50
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hvirfir ikke, egentlig. Det er jo det man bruker for å avlære hunder å bjeffe. Det virket, sies det.

Vann virker, hvorfor plage dem unødig?

Gammel 09-07-12, 21:47   #51
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Skulle gjerne visst hvem som eide hvilken katt her, det er mange og jeg har ikke peiling på hvor de hører til.

Sånn er det hos oss også. Jeg aaaaner jo virkelig ikke hvem som eier alle kattene, ellers skulle jeg vel tatt meg en tur til eieren og bedt de dressere katta si.

Gammel 09-07-12, 21:53   #52
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Nei, det er så klart ikke enkelt når man ikke vet hvem som eier kattene, det er jeg jo enig i. Men jeg ser det ikke derfor som at katteeiere er fritatt ansvaret over dyret de eier, det var bare det jeg mente. Det går nok dessverre ikke å lære en katt at "dit får du ikke gå", men som eier ville i alle fall jeg betalt for produkter man kjøper i et forsøk på å holde kattene unna eiendommen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 21:57   #53
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er man ikke fritatt for ansvaret, vi omplasserte en katt som minglet i overkant med naboene her. Ikke egnet i tettbygd strøk. Dessverre er det andre katter her som heller ikke burde vært i tettbygd strøk kan man si.

Men de som tar inn katten vår av og til for å kose/leke med den kan ha det så godt, en katt greier ikke å lære at det er greit av og til, men ikke alltid.

Gammel 09-07-12, 22:08   #54
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å mate småfugler og hater å finne kattedritt OG fuglelik i plenen min. Men jeg har en håpløs oppgave, for resten av familien elsker katter og nikoser med dem.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 22:20   #55
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har av og til unger på døra som spør om katten vil være med ut og leke. De foreldrene har også tapt tror jeg.

Gammel 09-07-12, 22:23   #56
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har av og til unger på døra som spør om katten vil være med ut og leke. De foreldrene har også tapt tror jeg.

:rister på hodet: Hva skal man si!

Jeg føler meg som den eneste fornuftige i familien. Det er til og med slik at mannen min er allergisk mot katter, men gjør det at han holder seg unna? Eller i det minste ikke surmuler om jeg jager bort katter? Hjernen er en ensom ting.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 01:12   #57
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Takker for innspill. Kanskje man skal legge to lag; ett stramt underst og så ett løsere oppå? Og så satse på at kattene får hetta hvis de trer klørne igjennom folien?

Ja jo mer lyd, jo bedre De får virkelig fnatt a lyden.
En ussel gang var det katten min prøvde.
ALDRI igjen.

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Bikkja mi er også redd aluminiumsfolie! Det funker sikkert bra på katter og.

Ja funker som gull.

Farmoren min brukte det så katten skulle skjønne at ene sofaen var nei nei. Funket visst på det å. Og folien er vekke, men katten går ikke oppi.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.