|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
![]() Dagstur Colorline og ikke bruke returen?Sitter og søker på reise fra Kristiansand til Danmark i juli. Om jeg kjøper en dagstur (dvs tur/retur samme dag) koster reisen 179 kroner, kjøper jeg en enkeltbillett, koster samme ferja godt over 1000 kroner. Jeg har allerede en returbillett noen dager senere. Er det noe i veien for at jeg kjøper en dagsturbillett og bare dropper returen? Er det noe Color Line vil sjekke? De kan jo ikke boikotte meg fra framtidige reiser...men er litt usikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagstur Colorline og ikke bruke returen?Om du bestiller en tur/retur billett, så står du på listen over passasjerer som er ombord i båten. Om det da feks skjer en ulykke med båten, så vil du nok bli registrert som savnet, siden du ikke kan gjøres rede for ombord.
![]() |
#4 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dagstur Colorline og ikke bruke returen?
Rema 1000, det enkle er ofte det beste ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagstur Colorline og ikke bruke returen?Bestill tur/retur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Dagstur Colorline og ikke bruke returen?Man blir vel ikke etterlyst om man ikke dukker opp? Man scannes vel ombord? Jeg har stort sett bare reist med bil de siste årene, men har en fartstid som danskebåtfarer som er lang. Har alltid enten levert billett (gamle dager) eller blitt scannet. Dukker man ikke opp så blir det jo lagt merke til på datasystemet, men man blir ikke meldt savnet. Om fergeselskapet ringer og spør hvorfor man ikke dukket opp kan kanskje hende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Dagstur Colorline og ikke bruke returen?Mine foreldre har gjort det slik noen ganger. Det har vært lite populært for å si det mildt pga at de har spart masse penger.
![]() |
#8 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dagstur Colorline og ikke bruke returen?Så lenge det er turen ned du skal bruke og ikke returen så er det jo ikke noe problem. Andre veien hadde det vært et problem, for om du ikke er med på turen ned så blir vel returen automatisk kansellert. Skulle de bry seg så er det jo bare å si at du ikke rakk båten hjem igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Dagstur Colorline og ikke bruke returen?Du sjekker inn og får boardingkort først når du kommer til den aktuelle avgangen, så du kommer ikke på savnet- lista hvis du ikke sjekket inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagstur Colorline og ikke bruke returen?Tviler sterkt på at de har noen svarteliste,men kan høre med naboen som jobber der.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Dagstur Colorline og ikke bruke returen?Det skulle tatt seg ut å ha en svarteliste over folk som for eksempel ikke rekker en båt. |
![]() |