Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tåttis tråkletråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-11, 14:20   #141
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåttis tråkletråd

Gammel 27-08-11, 14:28   #142
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor får jeg tak i hulltang og sånn skråbåndlager? De kommer til å gjøre syhverdagen min MYE lettere!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 14:34   #143
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hulltang har jeg faktisk, fra tiden jeg drev med hest. Funker sikkert til dette også

Jeg skjønner at jeg trenger litt utstyr, regner med de har det på sømbutikken ved jobben (Sømsenteret, som også er i Oslo). Savner så veldig å ha et sted å ha alt på. Jeg har ikke rom til det, ei heller har jeg råd til å lage til et rom, selv om det er mulig i huset..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 14:42   #144
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Mei: Skråbåndbretteren har jeg kjøpt på Stoff&Stil, de har det sikkert på andre sybutikker også. Hulltangen er i tidenes morgen bestilt på postordre, men jeg ser at de har på. f.eks. Clas Ohlson.

Når sykroken min blir litt mer komplett, skal jeg legge ut bilde av den også. Den er på hele 1,4 x 1,6 meter. I tillegg har jeg et strykebrett som vikarierer som klippebord og et skap (og noen kasser ) med stoffer.

Gammel 25-09-11, 22:32   #145
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Nok et legoteppe har sett dagens lys. Det er fin mentalhygiene å dælje løs på maljer.

Dette har svart dongeri på den ene siden og et fargerikt bomullsstoff med musiserende dyr på den andre.

Gammel 02-10-11, 14:59   #146
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Så fint!

Gammel 06-11-11, 09:13   #147
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Det har vært sytørke en stund, men nå som Wf-feberen har gitt seg litt, er jeg tilbake ved symaskinen.

Nye gardiner til Knottens rom omsider ferdig, etter at et laken har vikariert som gardin helt siden vi skiftet vindu tidlig i høst.

Gardiner er noe av det kjedeligste jeg syr (kanskje nest etter duk), så nå får han ikke slutte å like Lynet før han flytter hjemmefra.

Gammel 07-11-11, 22:44   #148
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Kule gardiner. Hadde vært noe for junior.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 11:18   #149
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Har jeg virkelig ikke sydd noe (bortsett fra løse bukseknapper, som ikke har vært noe å skrive om) siden november?

I pinsa fikk jeg omsider noen timer ved symaskinen igjen, og resultatet ble en sommerbukse til Knotten. Sommeren forsvant dagen etter, men den kan jo komme tilbake. :håpe:

(Det midterste bildet er nok minst uriktig i fargen, fotoapparatet mitt liker ikke grønt, så alt får litt rødlig skjær.)

Gammel 28-06-12, 10:41   #150
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Det går ikke fort, men det blir ikke så verst, det lille som blir. (En vakker dag må jeg lære meg å ikke være så nøye, så kanskje jeg får gjort dobbelt så mye. Jeg bruker mer tid på å sprette opp enn på å sy. )

Dongeribukse med juksegylf, knapper og glidelåser er nemlig fandens verk for en femåring som skal gå på do selv (og helst når det haster veldig!). Første forsøk med dongerikant og strikk ble underkjent fordi den var for stiv, men så byttet jeg til ribb, og da ble alt så meget bedre.

Collegejakke med bilde av den store helten for tiden, Finn McMissile. Utstrakt bruk at trestingssikksakk sparte meg for litt overkasting pluss at det ble ganske dekorativt. Motivet er skrevet ut på strykepapir, så vi får se hvordan det tåler bruken.

Gammel 28-06-12, 11:42   #151
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Veldig fin jakke - sånne sting tror jeg at jeg må notere meg bruken av.
Og buksa var super!!

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 16:19   #152
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Flotte klær!

Gammel 28-06-12, 16:21   #153
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj så fine klær! Den jakken må da være drømmen for en liten pjokk.

Gammel 28-06-12, 18:09   #154
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Du er så utrolig flink

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 20:34   #155
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knallfint!

Gammel 28-06-12, 21:13   #156
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Herlighet, så flink du er!!!!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 21:16   #157
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Så mye flott du tryller frem.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 22:13   #158
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tåttis tråklekrok

Så flott!

Jeg er skikkelig dårlig til å sy, men nå har Mammaen min sagt at jeg kan få overta hennes maskin- hvis jeg vil. Ble litt inspirert nå. Hvor får man mønster til dette settet og ikke minst hvor selger de slike stoffer?

Gammel 02-07-12, 08:18   #159
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Tusen takk for skryt!

morgana: Jeg kjøper stort sett stoffer på Stoff&Stil, de har jo vært så omtenksomme å åpne butikk i kjørevennlig avstand. Jeg har handlet bittelitt på nettet også, men jeg liker å se og ta på stoffene først så jeg vet hva jeg får.

Det finnes ikke egentlig noe mønster til dette settet, jeg har tatt det jeg liker best fra flere oppskrifter og laget mitt eget. Buksa kan vel sies å ha sin opprinnelse i denne, pluss litt "vi dissekerer en gammel dongeribukse og ser hvordan de har gjort det", jakka har samme utgangspunkt som Lynet-jakka i kommentar 119 i denne tråden.

Gammel 04-07-12, 13:15   #160
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Da har jeg bestilt meg litt smågodt og planlegger å forsøke meg på en sommerpysj til lillebror og et seleskjørt til lillesøster. Håååååper Mamma stiller som veileder også. Eneste gangene jeg har hørt Mamma banne er når hun har sittet ved symaskina....

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.