Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Flaskepant

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Er det bare meg?
Ja, det er bare deg 59 54,63%
Må man ha det, ja? 40 37,04%
Jeg panter ikke flasker, jeg bruker dem til hjemmelaget saft 2 1,85%
Gud som du maser, Chanett 7 6,48%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-12, 23:24   #21
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flaskepant

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg ønsker meg en panteautomat som kommer hjem og henter flaskene.

Her kommer korpset (ja, ikke hele korpset på en gang selvsagt, selv om jeg som korpsnerd hadde satt pris på en feiende mars) og henter tomflasker etpar ganger i året. Fin måte å støtte dem med noen kroner, samtidig som man slipper pantinga selv.

Gammel 18-06-12, 23:40   #22
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av naima, her.

Gjenbruksflasker treng ikkje strekkode. Dette er dei "gamle" brusflaskene i ganske hard plast. Dei blir returnert til bryggeria og brukt på nytt.

Eingongsflasker må ha strekkode. Dette er alle mjuke (PET) flasker, inkludert alle med logoar, spesiell form osv. Dei vert kverna opp til plastspon som vert brukt til nye produkt.

Det er gradert avgift på emballasje, graderinga er avhengig av returprosenten, difor er det pant på flasker som ikkje blir gjenbrukt også - produsenten får lågare avgifter då.

Meir informasjon: http://www.resirk.no/norsk/for-forbruker/sp%C3%B8rsm%C3%A5l-og-svar.aspx

Og la korken sitte på - ikke kast den i søpla. Jo flere korker som blir returnert, jo mindre avgifter blir det på flaskene.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 23:43   #23
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmmm aldri hatt problemer med å pante flasker.
Så det har jeg aldri tenkt på.

Gammel 19-06-12, 00:42   #24
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Lapp?

Lapp på = etikett.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 09:55   #25
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste det heller ikke. Når jeg panter, gir jeg alltid panten til Røde Kors (pantelotteri) og jeg har vunnet to ganger!
(Greit å være raus når man samtidig får tilfredsstilt sin indre gambler. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 13:54   #26
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jøss, det visste jeg altså ikke.

Gammel 19-06-12, 14:03   #27
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Man har jobbet i butikk gjennom hele studietida (= sju år), så ja.

Gammel 19-06-12, 14:08   #28
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av de siste hvertfall.

Gammel 19-06-12, 15:42   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Man har jobbet i butikk gjennom hele studietida (= sju år), så ja.

Jeg har jobbet ti år i butikk, men det hjelper ikke når det er veldig lenge siden. (som i forrige århundre, faktisk.)

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 15:44   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

En av de siste hvertfall.

Hah! Jeg lurte på hvem som syntes at jeg maste.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.