Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kilimanjaro?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-12, 11:00   #11
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kilimanjaro?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Kjæresten min var der da han var i 20-årene med to kamerater. Alle var godt trent og med svært god kondisjon, men den ene av dem klarte ikke å nå toppen pga høydesyke.

Jeg tror det er en stor fordel å være vant med lange fjellturer i Norge. Jeg ville trent meg opp slik at jeg ble vant til å gå tur i skogen med varighet 3-4 timer ukentlig, og i tillegg trent/trimmet to ganger i uka. Du trenger både grei kondis og spesielt utholdenheten, det å kjenne til hvordan du skal spise og drikke og takle påkjenningene underveis på en langtur er verdifullt.

Viktig! Utholdenhet og mental innstilling trumfer topptrent. Prøv deg gjerne også sporadisk på turer av lengre varihet, f.eks. en uke i en eller annen fjellheim, og legg gjerne inn et par dagsmarsjer på 6-10 timer bare for å se hvordan du takler det.

Det er også ganske avgjørende at du tåler et visst ubehag mens du går. Høydesyke med hodepine, magesjau, muskelvond etc. Ikke moro, men du dauer heller ikke av det. BTDT.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.