Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er rystet (bt-oppslag)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-12, 19:59   #161
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Rystet? Nei. Jeg er rystet over det som skjer i Syria, men her klarer jeg ikke få frem en eneste liten rystet-følelse. At hun går til avisa etter å ha blitt "dårlig" behandlet, er hun vel ikke den første som gjør, heller. Snart kommer vel butikksjefen på banen med sin versjon. :biter negler i spenning:

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 20:04   #162
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Kiwi skriver jo at man skal se på det som finnerlønn. Det må da være greit å benytte seg av det når de skriver det på den måten. På samme måte som man ikke lar være å føre opp mest mulig fradrag på selvangivelsen. For de fleste av oss vil det være utenkelig å gå på jakt etter garantivarer, men for noen som har veldig mye mer tid enn penger kan dette være noe som gjør at de får litt mer å leve for. Jeg greier ikke å se noe galt i det.

Det er avisstuntet som gjør denne saken dum.

Helt enig med deg!

Gammel 17-06-12, 20:14   #163
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Rystet? Nei. Jeg er rystet over det som skjer i Syria, men her klarer jeg ikke få frem en eneste liten rystet-følelse. At hun går til avisa etter å ha blitt "dårlig" behandlet, er hun vel ikke den første som gjør, heller. Snart kommer vel butikksjefen på banen med sin versjon. :biter negler i spenning:

Jeg har en del sterkere ord på lager enn "rystet" skal jeg beskrive situasjonen i Syria. Jeg hadde blitt rystet hvis Djerv 1919 slo Liverpool 19-0 på bortebane, så ordet er ikke så veldig sterkt i mitt hode, jaffal.

Gammel 17-06-12, 20:59   #164
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan være grådighet tilknyttet storhandel også. Hvem har ikke vært med på grafsingen nedi kurver med nedsatt kjøtt mens man passer på at man får de beste stykkene selv og får fylt vogna si selv om de lenger bak i køen ikke får noe, typisk kiwi det også faktisk.

Jeg bruker alltid å følge med på hva folk har i vognene sine nettopp for å ikke gå glipp av gode tilbud. Hvis veldig mange har mye av en vare er det sannsynlig at den er ganske godt nedpriset. Som hvis det kommer mange ut fra OBS med kasser med bleier i.

Gammel 17-06-12, 21:00   #165
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bodd for lenge i Norge til å bli rystet, altså. Det ordet får Ramses ta på egen kappe.

Katta: Grafsing i kurver med kjøtt? Det har jeg faktisk ikke fått med meg. Er det noe de driver med i Sverige? Men jeg har fått med meg folk som klår på all frukten i fruktdisken, og det...velger sine ord med omhu...irriterer meg, det også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 21:05   #166
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Nå tror jeg du tillegger damen mer...intelligens enn det hun har.

Jøye meg. Really??

Hennes intelligens kommenteres, det brukes benevnelser som grådig, smålig, frekk, egoisme, idioti, dumskap, pinlig, rystende, kommentarer om denne navngitte personens mulige yrke og spørsmål om hun "virkelig" er fattig, født uten skamvett, kynisme, og kjipe kommentarer om klærne hennes (!).

Og hvilken horrible synd har dama begått? Hun har benyttet seg av Kiwis Frukt og Grønt-garanti som gir doble penger tilbake "hvis du ikke er fornøyd". Hun har tjent en god sum penger.
Hun har ikke lurt noen, ikke stjålet noe, ikke plaget noen eller skadet noen, ikke utnyttet smutthull, ikke snytt på skatten, ikke "glemt" å betale for noe som kassadamen ikke hadde slått inn, ikke gjort noe ulovlig - eller for den sakens skyld slemt - overhodet.
Faktisk.

Og ja, Kiwi har tapt noen penger på det, men det er på en måte Kiwis feil - ikke hennes. Når de nå først har denne garantien på plass så får de jo selv sørge for å følge den opp. (også kan de jo sette samme jordbærpallen ut til salgs dagen etter hvis de vil. Det skjer vel neppe to ganger på rappen at noen kommer og gjør slikt?)

Å kontakte avisen fordi hun måtte vente over natta på pengene? Ja, jo, neih - det virker jo litt underlig men samtidig - hvis hun fikk inntrykk av at Kiwi ikke kom til å følge opp sin egen avtale er det jo forståelig. At journalisten skrev en relativt underlig artikkel om dette? Ja.

Men derfra til å si så mange negative, kjipe ting om et annet menneske som vi driver med her inne på fp nå? En NAVNGITT person ingen (?) av oss kjenner? Nei ærlig talt altså. Jeg kjenner _det_ er noe jeg blir rystet av. Makan til sniping.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 21:08   #167
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har bodd for lenge i Norge til å bli rystet, altså. Det ordet får Ramses ta på egen kappe.

Katta: Grafsing i kurver med kjøtt? Det har jeg faktisk ikke fått med meg. Er det noe de driver med i Sverige? Men jeg har fått med meg folk som klår på all frukten i fruktdisken, og det...velger sine ord med omhu...irriterer meg, det også.

Spesielt hard klemming på avokadoene - som faktisk blir ødelagt da.

Gammel 17-06-12, 21:08   #168
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun framstår som et nek. Og nek har blitt hundset før på FP, har jeg hørt. Forskjellen er jo selvsagt at hun ikke er her og kan forsvare seg, så sånn sett kan jeg gjerne slette det jeg skrev om shortsen hennes.

Gammel 17-06-12, 21:10   #169
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Det M^2 sa ja.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 21:12   #170
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun framstår som et nek. Og nek har blitt hundset før på FP, har jeg hørt. Forskjellen er jo selvsagt at hun ikke er her og kan forsvare seg, så sånn sett kan jeg gjerne slette det jeg skrev om shortsen hennes.

For det første er jeg uenig i at hun framstår som et nek. For det andre ER hun ikke her og kan tale sin egen sak. Og for det tredje er hun navngitt.
Skikkelig ugreit å sitte å baktale en navngitt, ikke-tilstedeværende tredjeperson på nett synes jeg, for den skarve "synd" å havne i en dårlig skrevet avisartikkel om en ikke-sak i agurktida.

Gammel 17-06-12, 21:14   #171
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Og det kom du fram til etter 170 innlegg?

Gammel 17-06-12, 21:15   #172
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke mørkt på bildet forresten? Noe sier meg at den saken der var veldig mye bedre før hun fikk penger igjen.

Ellers m^2, enig med deg.

Gammel 17-06-12, 21:22   #173
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Og det kom du fram til etter 170 innlegg?

Nei, jeg skrev vel omtrent det samme første gangen jeg ytret meg også, men tok ikke like sterkt oppgjør med snipingen.
Var det et poeng?

Gammel 17-06-12, 21:29   #174
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei, jeg skrev vel omtrent det samme første gangen jeg ytret meg også, men tok ikke like sterkt oppgjør med snipingen.
Var det et poeng?

Nei, egentlig ikke, jeg kunne bare ikke huske at du hadde uttalt deg om det før.
Hva legger du forresten i begrepet sniping? Jeg har alltid tenkt at det handler om litt sånne snurte, fornærmede kommentarer, og klarer ikke helt å ta det til meg, men det er mulig det betyr noe helt annet i din bok.

Gammel 17-06-12, 21:31   #175
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jøye meg. Really??

Jeg tenker at personen kan umulig være ved sine fulle fem når hun kontakter avisen pga dette her, ja.

Gammel 17-06-12, 21:31   #176
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke en sak for avisen og jeg hadde ikke kjøpt en palle med jordbær for å få dobbel pris tilbake.

Men jeg er drittlei dårlig frukt og grønt på Kiwi. Jeg har benyttet meg en gang av prisgarantien og da følte jeg meg ussel i kassen. Ikke noe god følelse. Ble omtrent anklaget for å være vanskelig. Sist jeg var der var eks alle vårløkene visne. Kunne tjent noe kroner der, men orket ikke pga forrige opplevelse. Det er Kiwi som oppfordrer kundene til det. Da bør betjeningen kunne takle det.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 21:34   #177
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg synes det er like håpløst uavhengig av rekkefølgen det skjedde i. Vedkommende fikk vel bare beskjed om å vente, hun fikk ikke nei, men fordi hun ikke fikk pengene servert på et gullfat umiddelbart (i verdens rikeste land ), springer hun til avisene. Stakkars kvinnemenneske, for en opplevelse, nei overgrep, hun har vært utsatt for.

Her er jeg helt på linje med deg, kjenner jeg.

Gammel 17-06-12, 21:41   #178
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Hva legger du forresten i begrepet sniping? Jeg har alltid tenkt at det handler om litt sånne snurte, fornærmede kommentarer, og klarer ikke helt å ta det til meg, men det er mulig det betyr noe helt annet i din bok.

Nei, mer kjerringstikk er nok det jeg legger i sniping.

Gammel 17-06-12, 21:44   #179
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Kjerringstikk? Jeg har nå iallfall vært så direkte som det er mulig å være. :dårlig på stikking:
Vel, vel, jeg går og sletter det med shortsen, det var unødvendig, men det andre får stå siden det beskriver handlingen mer enn personen.

Gammel 17-06-12, 21:46   #180
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Er ikke kjerringstikk direkte?
Nei da må jeg finne et annet ord. Men jeg tror det kommer klart fram hva jeg synes om denne tråden og ordbruken i den hvertfall.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.