Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken pc skal jeg kjøpe?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-12, 20:13   #41
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Og all stråling som finnes rundt husene til naboene, offentlige bygg osv. Her i byen er det trådløst nett som kan brukes over alt av alle...

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 20:45   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Er man bekymret for strålingen fra trådløse nettverk må man jo også passe på å holde seg veldig langt unna mobiltelefoner - både egen og andres, spesielt når de er i bruk.

Noen minutter i mobiltelefonen er vel en del dagers stråling fra et trådløst nettverk...

I know. Men jeg har uansett ikke behov for trådløst føler jeg. Mobil bruker jeg forresten lite.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 01:00   #43
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

I stua så har vi kobla til 2 laptop'er, 1 eee pad, 1 mobil, 1 ps3 og 1 tv til det trådløse nettet...

Hvordan skulle jeg klart meg uten!? *gliiiiiiiiiiiiiiiiiiiis*

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 10:57   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg har skaffet en ASUS X53SC-SX496V. Den har en bra prosessor (i7-2670QM), er passe stor (15,6" skjerm), kan kjøre full HD via HDMI-utgangen, har ikke spesielt stor harddisk (500 GB, jeg har uansett bilder på ekstern harddisk), grei RAM og greit grafikkort. USB 3-porter.

Jeg liker veldig godt designet på selve laptopen, tastaturet er smart konstruert og har også numerisk tastatur (jeg liker å bruke det). Tror den er et veldig godt kjøp.

Hvordan er batteriet, hvor lenge kan det brukes før det må lades?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:02   #45
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.407
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Ser ut som jeg kan kjøre på batteriet 4 timer uten å lade den.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 13:22   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Har funnet en jeg liker, men mpx/komplett er utsolgt foreløpig, Asus et eller annet. Rundt 5700 kr.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 20:50   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg har skaffet en ASUS X53SC-SX496V. Den har en bra prosessor (i7-2670QM), er passe stor (15,6" skjerm), kan kjøre full HD via HDMI-utgangen, har ikke spesielt stor harddisk (500 GB, jeg har uansett bilder på ekstern harddisk), grei RAM og greit grafikkort. USB 3-porter.

Jeg liker veldig godt designet på selve laptopen, tastaturet er smart konstruert og har også numerisk tastatur (jeg liker å bruke det). Tror den er et veldig godt kjøp.

Har vært og kikket litt i dag og ser nå at jeg faktisk ble anbefalt denne! Alternativt burde jeg kjøpe X53E sa han, men den har hverken www.komplett.no eller www.mpx.no inne før i slutten av mnd. Det blir nok en av dem tenker jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 01:04   #48
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har vært og kikket litt i dag og ser nå at jeg faktisk ble anbefalt denne! Alternativt burde jeg kjøpe X53E sa han, men den har hverken www.komplett.no eller www.mpx.no inne før i slutten av mnd. Det blir nok en av dem tenker jeg.

MPX sitter i et hjørne i Komplett-bygget, og deler lager etc., så normalt skulle de ha det inne samtidig.

Min tanke om maskinen er at skjermoppløsningen er liten. 1366x768 på 15,6" er lite. Dette er samme oppløsningen som man finner på 11,6", samt at en del 13,3" har høyere oppløsning enn dette. På en 15,6" skjerm burde man etter min mening helst ha 1600x900 i hvert fall. Ellers blir ting "veldig stort" og man får lite "arbeidsareal" på skjermen.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 21:06   #49
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.407
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Min tanke om maskinen er at skjermoppløsningen er liten. 1366x768 på 15,6" er lite. Dette er samme oppløsningen som man finner på 11,6", samt at en del 13,3" har høyere oppløsning enn dette. På en 15,6" skjerm burde man etter min mening helst ha 1600x900 i hvert fall. Ellers blir ting "veldig stort" og man får lite "arbeidsareal" på skjermen.

Det er ikke problematisk hvis man skal surfe på FP, jobbe litt med worddokumenter og slikt. Jeg ser nett-tv på den også, og kobler videre med hdmi mot tv, funker for meg. Men det er klart - dette er et økonomisk alternativ som jeg kunne ta meg råd til - 5000,- var overkommelig.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 21:10   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

MPX sitter i et hjørne i Komplett-bygget, og deler lager etc., så normalt skulle de ha det inne samtidig.

Min tanke om maskinen er at skjermoppløsningen er liten. 1366x768 på 15,6" er lite. Dette er samme oppløsningen som man finner på 11,6", samt at en del 13,3" har høyere oppløsning enn dette. På en 15,6" skjerm burde man etter min mening helst ha 1600x900 i hvert fall. Ellers blir ting "veldig stort" og man får lite "arbeidsareal" på skjermen.

Hmm. Hva ville du kjøpt hvis du skulle brukt maks 6000 kr? Hva er da bra?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 23:55   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg gikk over til Mac for drøye 3 år siden og har aldri angret et øyeblikk. Har du råd til å cashe ut en Mac ville jeg ikke tenkt tanken på å kjøpe PC.

Ja, jeg har jo det. Hva er så mye bedre med Mac, da? Jeg har ingen andre apple produkter og har klart meg fint uten så langt. Eneste jeg evt kunne ønske meg er en ipod touch.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 10:09   #52
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.245
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Jeg derimot holder på å bli sprø av Macen jeg har fått i hus. Det er ingen av hurtigtastene jeg er vant til å bruke som fungerer, og jeg skjønner ikke noen ting av den dingsen.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 12:30   #53
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg derimot holder på å bli sprø av Macen jeg har fått i hus. Det er ingen av hurtigtastene jeg er vant til å bruke som fungerer, og jeg skjønner ikke noen ting av den dingsen.

http://mac1.no/forum/viewforum.php?f=109

Fint sted å søke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 16:02   #54
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.245
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Takk!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 21:14   #55
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Det ble en Asus et eller annet, midt på treet i pris, nettopp ankommet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 17:09   #56
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det ble en Asus et eller annet, midt på treet i pris, nettopp ankommet.

Link? Er ute etter en pc jeg også.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 22:46   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Link? Er ute etter en pc jeg også.

Den heter ASUS X53E 15.6" HD
Kjøpt her, http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=653691 bestilt tirsdag, levert på døren onsdag kveld.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 10:34   #58
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken pc skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Den heter ASUS X53E 15.6" HD
Kjøpt her, http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=653691 bestilt tirsdag, levert på døren onsdag kveld.

Fornøyd med denne? Vurderer denne og en til i samme serie, men får sjekke litt med gutta på jobb i morgen før jeg bestemmer meg.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no