Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-12, 21:32   #61
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hvilken kake er den beste du noen gang har smakt?

Den napoleonskaken de solgte i dyreparken i Kristiansand da jeg var liten. For å si det sånn - jeg er over førti og jeg husker den godt.

Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 21:39   #62
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker gode brownies, R.O.O.M gulrotkaken, gode ostekaker, kaker med mandel- og nøttebunn og mousse, peanøttkake, pavlova, kaker med masse friske bær ...

De kakene jeg ikke er så glad i er Verdens beste, bløtkake, tørre sjokoladekaker, Napoleonskake, Oreokake og den ostesjokoladekaken med den utrolig lange tråden her inne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 21:45   #63
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer litt hva jeg foretrekker, men nå for tiden er det denne trøffelkaken som er favoritt. Jeg er generelt glad i sjokoladekaker og gulrotkaker, og utvalgte eplekaker.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 21:48   #64
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Det varierer litt hva jeg foretrekker, men nå for tiden er det denne trøffelkaken som er favoritt.

Oh - den må prøves.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 21:53   #65
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid vært glad i "Verdens beste" og ordentlig (ikke sånn tullekrem) "Napoleonskake".

Ellers smakte jeg en utrolig saftig og god sjokoladekake med bringebærsaus for litt siden. Jeg måtte forsyne meg av den to ganger. Pamina vet kanskje hva slags kake det er snakk om?

Gammel 16-06-12, 23:08   #66
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er ingen kakeelsker, men jeg liker veldig godt pavlova, Verdens Beste og brownies.

Helt enig!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:09   #67
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ellers smakte jeg en utrolig saftig og god sjokoladekake med bringebærsaus for litt siden. Jeg måtte forsyne meg av den to ganger.

Å, ikke så beskjeden! Da jeg spiste Pavlova (smakt 2 ganger), måtte jeg forsyne meg...4 ganger. Eller var det...5?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:18   #68
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Å, den pasjonsfruktkaka så veldig god ut, Harriet Vane!

Jeg er ikke spesielt kakemenneske, men suksessterte og sjokolademoussekake er knall.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 00:10   #69
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har alltid vært glad i "Verdens beste" og ordentlig (ikke sånn tullekrem) "Napoleonskake".

Ellers smakte jeg en utrolig saftig og god sjokoladekake med bringebærsaus for litt siden. Jeg måtte forsyne meg av den to ganger. Pamina vet kanskje hva slags kake det er snakk om?

Er det den fra bryllupet? Den oppskrifta ønsker jeg meg veldig.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 01:03   #70
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Å, ikke så beskjeden! Da jeg spiste Pavlova (smakt 2 ganger), måtte jeg forsyne meg...4 ganger. Eller var det...5?

Men denne kaka var gigastor, altså. Og dertil store biter. Men utrolig god.

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Er det den fra bryllupet? Den oppskrifta ønsker jeg meg veldig.

Gammel 17-06-12, 08:32   #71
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er ikke glad i marengs, og heller ikke mandelbunn, som veldig mange av de voksne favorittkakene inneholder. Dessuten er jeg ikke glad i vanlig krem

Der har du meg også. Sukkerbrød syns jeg også er ekkelt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:35   #72
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mammas suksessterte er verdens beste kake. Og fransk sjokoladekake med bringebær er en god nummer to. Sjokoladerullekake med smørkrem er også digg.

Krem, marengs og sukkerbrød er ikke noe jeg synes er særlig godt, så jeg skjønner ikke helt greia med Pavlova og Verdens beste.

Gammel 08-07-12, 21:48   #73
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har vært i dåp i dag og lagde pavlova. Fikk masse skryt og så og si alle sa at dette var den beste kaken de noen gang hadde smakt. Barna likte den også.
Superenkel kake som smakte såå godt, det er greit å vite til en annen gang. Det beste er jo at det er det samme hvordan marengsen ser ut, den skal jo dekkes til uansett,, og så er det bare å ta på krem, jeg hadde på en boks med vaniljekesam og en boks med krem oppå, og slenge frukt oppå og strø over melis. Ferdig.

Gammel 09-07-12, 00:38   #74
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Pavlova med eggekrem mellom marengsen og kremen. Oppskrift finnes på detsoteliv.no. Da får en brukt eggeplommene og.

Gammel 09-07-12, 00:48   #75
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ah, abonnerer jeg.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 09:07   #76
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Suksessterte, to lag mandelbunn med gul krem mellom, sjokoladelokk og gul krem som pynt.

Oppskrift???

Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 10:35   #77
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Namm..... mye godt. Enda jeg som ikke er så glad i kaker! Kanskje jeg skal lage kake i kveld..??

Gammel 09-07-12, 12:34   #78
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Pavlova med eggekrem mellom marengsen og kremen. Oppskrift finnes på detsoteliv.no. Da får en brukt eggeplommene og.

Høres god ut! Hva heter den på detsoteliv? Det er en kakejungel der inne

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 13:15   #79
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Høres god ut! Hva heter den på detsoteliv? Det er en kakejungel der inne

Pavlova med eggekrem.

Gammel 09-07-12, 13:18   #80
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Gulrotkaken som venninnen min lager.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.