Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Dette ble en litt pussig diskusjon å lese. I starten forsto jeg moddene som uttalte seg slik at de ønsket å uttale seg som privatpersoner i blogger for å roe ned gemyttene uten å måtte ta på seg moderatorhatten. Og dette ville de gjerne kunne gjøre uavhengig av om de hadde lesetilgang i bloggen.
Beklager, da har jeg uttrykt meg uklart. Det jeg mente var: Av og til er det behov for å si ifra når man nærmer seg en grense, vi kan godt kalle det gråsonemodderering. Ofte når det blir moderert i blogger så oppfattes det som de som blir moderert har gjort et overtramp, og det er slettes ikke alltid tilfelle.
Det er ikke snakk om å logge seg inn som private brukere, det er snakk om at man går inn veldig tidlig. Mitt innlegg siktet til at det er bedre å komme inn på et tidspunkt hvor det er forholdsvis rolig (det må jo denne tråden være et kroneksempel på! Den ble startet nettopp nå fordi det ikke er relevant i forhold til en spesifikk hendelse) enn etterpå. Det handler ikke om at man skal være privatperson i blogger som er lukket for en. Jeg må bare beklage hvis jeg har gitt det inntrykket.