Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påskeharetradisjoner??

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-07, 19:42   #21
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påskeharetradisjoner??

Her har vi ingen hare, men jeg innbiller meg at storebror tror det er en påskehare, som fyller eggene.
Jeg har ikke lært han dette, så det har han plukket opp et annet sted.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 19:44   #22
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

vi har alltid hatt gjemte egg på morgenen 1 påskedag. alltid like gøyt å lete etter eggene mamma hadde gjemt. Vi fikk og hos bestemor men hun gjemte de på samme sted nesten hvert år.. det var ikke SÅ spennende.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 22:12   #23
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her legger påskeharen egg natt til påskeaften. Ingen kostymer.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 22:25   #24
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det gjorde den hver gang vi var på eggejakt i USA påskeaften også. Så derfor gjør vi det sånn her også.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 23:05   #25
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Ser for meg en hare som ruger jeg nå.
(eller mindre pent sitter og trøkker ut et egg...)

Gammel 02-04-07, 10:12   #26
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Når vi var små var det påskeharen som fylte og gjemte eggene mens vi var ute og lekte på påskeaften. Når vi kom inn løp vi rundt i huset og lette etter egg. Jeg skal gjemme egg til mine for første gang i år.

Gammel 02-04-07, 10:19   #27
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å lage en skattejakt, med skattekart. Underveis må guttene gjøre forskjellige ting. (som å løpe oopp ig ned trappen 3 ganger, synge en eller to sanger, ta 10 situps, hinke på et ben og gale som en hane, gjøre noen mattestykker, lese et dikt og masse annet gøy. På slutten får de en indikasjon på hvor de kan begynne å lete. Så finner de etterhvert som de leter små lapper med hint om hvor neste lapp ligger. Når de endelig finner eggene, er de fylt opp med pittelitt godteri, noen små leker, kanske et par nye truser ellersokker, kanskje et belte eller andre ting som de har bruk for, og spm jeg må kjøpe til dem uansett.

Skattekartet blir omhyggelig brent på kantene, krøllet og tilgriset for å se mest mulig brukt og gammelt ut.
Ungene elsker det!

Og jeg må få legge til at dette gjøres på lørdagen, da de likevel pleier å få lørdagsgodis.

Gammel 02-04-07, 10:40   #28
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 10:42   #29
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleide å lete etter påskeegg inne i hytten på påskeaften da jeg var barn, men det ble aldri sagt hvordan de var kommet dit.

Min stemor har en tradisjon med å lage små reder til påskeharen utendørs. Barnene er med på å lage redene på fredagskvelden og så er det snop i dem på lørdagsmorgen.

Selv har vi vært kjedelige og bare gitt påskeeggene til dem, men kanskje vi skal gjemme litt i år? Føler lite behov for å introdusere noen hare.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 10:55   #30
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Påskehare? Nei, jeg husker at mamma fylte påskeegget som vi fikk på påskeaften. That's it. Ikke hadde vi noe særlig påskepynt heller. Guttene kommer til å få et lite påskeegg, men det blir verken påskehare eller eggejakt.

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Det var en film en gang husker jeg, hvor det var en høygravid dame som var påskehare, og hun endte på føden..

Var ikke det fra Blomster av Stål?

Gammel 02-04-07, 12:57   #31
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av morgana, her.

Nei, her blåser vi i påskeharen, men så lenge vi bor i Oslo stiller vi på påskeeggjakt på Folkemuseet

Så gøy!! Pelix er litt for liten i år,men noe vi kan gjøre i årene fremover.

Takk fro tips Morgana!

Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 13:37   #32
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Påskeharen kom i barnehagen sist torsdag (egentlig fredag, men så ble påskefesten flyttet til torsdag fordi påskeharen skulle reise bort... ). Det var stor stas for eldstemann, og skummelt for den yngste.

De har ingen forventninger om at påskeharen kommer hjem til oss, men jeg tror nok han kommer i det stille en natt og bare legger fra seg noen påskeegg før han går igjen.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:18   #33
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Påskeharen kommer en eller annen dag når vi er på hytta.
I år drar vi dit i begynnelsen av påsken, så jeg regner med at Lillemor får dra ut på jakt etter påskeegg onsdag eller torsdag. Fredag reiser vi hjem igjen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:23   #34
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Påskeharen er et totalt ukjent begrep for meg. Tror ikke det fantes slike i Trøndelag da jeg vokste opp.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:39   #35
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Påskeharens mindre kjente venn, Påsketippen, kommer til oss. Den kommer ned pipen, og hvis noen har vært forutseende nok til å sette frem gamle sko foran peisen påskeaften, så legger den egg der. Den er litt FP-sukkerhysterisk, så i tillegg til bittelitt snop har den med seg en liten leke.

Gammel 02-04-07, 21:13   #36
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Påskeharen kommer på påskeaften. Legger igjen en haug med bæsj (les:M) i snøen og et middelsfylt påskeegg. han kommer nok igjen i år ja.

En ting jeg lurer på er om hvordan i huleste påskeharen legger egg?
Er han egentlig en tjuvradd som har stjålet egg fra påskehøna?
Skulle egget egentlig blitt til søte små påskekyllinger?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 21:25   #37
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen julenisse, ingen påskehare. Forhåpentligvis vokser Mathias opp og blir et harmonisk og lykkelig barn likevel. Tviler på mangelen på julenisse og påskehare blir utslagsgivende, sånn i alle tilfeller.

Gammel 03-04-07, 00:09   #38
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Denne diskusjonen fikk meg til å tenke på en av Critters-filmene (den med Leo DiCaprio), der en stakkars ulykksalig påskehare fikk et blodig endelikt...

Gammel 03-04-07, 01:04   #39
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Påskeharetradisjoner??

Jeg har hinta til snuppa om at påskeharen kanskje kommer med egg natt til lørdag, som han gjemmer i hagen, også må vi leite på lørdag.
Så det skjer selvsagt.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 01:15   #40
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selvfølgelig kommer påskeharen!

Den har kommet hver eneste påskeaften siden jeg var bitteliten.

Jeg vet ikke om det er meg eller ungene som syns det er mest gøy, men ungene blir iallefall helt klart fornøyd med de fylte påskeeggene.

Lurer noen på hvordan påskeharen får til å legge egg? Ikke vet jeg, men her er en forklaring.
http://www.vigrid.net/humor_bilder001.htm

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.