Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-12, 12:22   #10
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Vekter-streiken rammer reisende (største andelen av reisende på ukedager er yrkesreisende) det rammer flyselskapene som får ufortjent kjeft. Jeg synes vekterne ikke har noen som helst grunn til å streike. Er det slik at alle fortjener høyere lønn bare fordi vi bor i et land som renner over av penger, hvor vi selger dyrt og kjøper billig og hvor vi har verdens beste velferdsordninger. Jeg synes ikke det. Selv har jeg hatt en lønnsvekst på 0,2% siden 2002. Da snakker vi akterutseilt, og jeg tjener milevis langt fra hva en vekter gjør. Allikevel er jeg 100% sikker på at min gruppe ikke ville motta minste sympati dersom vi våget å streike. Noe vi ikke våger.

Ja selvsagt rammer det en tredjepart? Det er jo derfor en streiker, for å "stoppe samfunnet" slik at en blir hørt.

Jeg har ei venninne som er vekter, og jeg kan love at det er IKKE et lukrativt yrke. Jeg forstår godt hvorfor de streiker. I tillegg til lønna så vil de også sette fokus på at ufaglærte blir tatt inn i vekteryrke uten så mye som et grunnleggende sikkerhetskurs bl.a.

Ellers må jeg si meg veldig enig i det Ru sier:

Sitat:

Det er da vel ikke vekterene sin skyld at folk er så jævla dum at de ikke skjønner forskjell på Securitas og SAS?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.