Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En helt vanlig dag i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-12, 21:47   #26
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt vanlig dag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er vel ikke sikkert, jeg føler ikke selv jeg har vrange briller i det hele tatt, men et innlegg skrevet helt uten positiv eller negative ord, kan tolkes begge veier. Jeg tolket det negativt i utgangspunktet pga. bruken av store bokstaver i ordet bæsj. I tillegg er ikke "gjeterjobb" et positivt ord i mitt hode. Det eneste stedet i innlegget det er brukt positive ord, er i beskrivelsen av pausen.

Det er DIN tolkning.

I pausebeskrivelsen bruker han ord som "ro" og "fred". Det er jo bare fakta. Det ER jo det. Det er ikke sikkert at ro og fred er positivt ladede ord for ham? Det er kanskje ikke ro og fred som er det viktigste i hverdagen? Bare fakta at det er slik i pausen?

I resten av innlegget er det beskrevet fakta og ingen negativt ladede ord. To ganger tolker jeg ham positivt. "Blir sterk i armene" og "spennende. Vi har ikke dårlig tid".

At "bæsja" står med store bokstaver betyr jo bare at ungene roper det.

Her synes jeg dere er vrange.

Innlegget er ikke noe språklig mesterverk, men det synes jrg er irrelevant for diskusjonen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
barnehage, hverdag

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.