|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorVi fikk brev fra skolen i dag om at tre renholdere og en assistent blir tatt ut i streik fra tirsdag. Det blir da vanlig skole og sfo tirsdag og onsdag så stenger de fra torsdag. Jeg holder på med hjemmeeksamen så det skal nok gå greit.
![]() |
#82 |
Passiv
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorSFO på gamleskolen holder stengt inntil videre, men vi flytter jo i dag, og jeg har dessuten fri til 4 juni nå, så jeg håper de har kommet til enighet til da. |
![]() |
![]() |
#83 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorHer blir det barnehage fra 8-3. Mini sin avdeling er den eneste som holder åpent hele neste uke, så jeg er ganske fornøyd så langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Retromum
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorSitter på gjerdet, jeg blir tatt ut i en eventuell streik men enn så lenge er det forsatt mekling mellom Akademikerne og Staten.
![]() |
#85 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDer er det streik i Oslo også. For et forbannet dustesystem.
http://www.framtidinord.no/ntb/innen...GHACk4.twitter
![]() |
#86 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorIngen streik sålangt på vår skole. Utifra sånn jeg leste det så virket det som at alle skoler i Oslo skulle streike fra i morgen. Ringte skolen nå og der skal ingen streike foreløpig. Vi får visst isåfall beskjed etpar dager i forkant før de stenger skolen. Puh.
![]() |
#87 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorSe faktaboksen for de foreløpig uttatte.
![]() |
#89 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektor
Hvorfor er det et dustesystem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
villende
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDet som jo er så frustrerende er at streiken rammer uskylding tredjepart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorNå er jeg forvirret her, i følge alle lister jeg har vært inne og sjekket står ikke skolen til datteren oppført noe sted. Men på hjemmesiden til skolen står det følgende:
Gjelder det bare for i dag de listene som er ute nå, og kommer det nye lister senere i dag da eller?
![]() |
#92 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorVi har prosjekteksamen og absolutt ingen veiledere tilgjengelig for forelesninger og veiledning
![]() |
#93 |
En, av to-tre
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorJeg syns det er synd for de som mister høyskoleeksamener - de har ikke standpunkt å hvile på sånn som man har i grunnskolen og videregående, og jeg skulle ønske at man hadde skånet den gruppa helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
villende
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDe fleste AKS-ansatte er vel organisert i Fagforbundet (hvis de er organiserte), hvilket betyr at hvis Fagforbundet bryter i Oslo så vil konsekvensen bli at en del AKSer blir rammet av streiken. Hos oss driver AKS, mens skolen er nede fra i morgen. Og det hjelper meg ikke så mye med tilsyn fra 1330, gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorJeg synes man skulle løst arbeidskonflikter uten å berøre 3. part. Hvorfor skal min arbeidsgiver betale for at noen evt ikke lønner andre godt nok?
![]() |
#96 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Og hvordan skal man så få det til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Oi! |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorMine barn er ikke berørt foreløpig, takk. Jeg viser solidaritet, det er jo så i vinden for tiden, De.
![]() |
#99 |
Protonterapeut
|
Det er jeg for så vidt enig i, men nå har vi en gang det systemet vi har og det er vanskelig å streike uten å berøre andre i en eller annen grad. Og så lenge FolkFlest tenker først på seg selv, så trenger vi å ha det sånn som vi har det for at også helsefagarbeiderne skal få lønn.
![]() |
#100 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorVi er berørt. Barnehagen stengt både igår og idag. Imorgen har han fri og fredag må han ha fri for da har jeg ikke bil... Neste uke håper jeg løper som normalt med tre dager og så er barnehagen stengt fredag uken etter så da blir det bare to dager... Så har han ferie og må 3 uker i annen barnehage grunnet ferieavvikling før han skal i ny barnehage. Kjenner jeg er trist fordi han går glipp av verdifulle dager i barnehagen. Og idag har han bursdag og skulle feiret med rosa krone.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|