Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektor

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-12, 01:28   #81
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektor

Vi fikk brev fra skolen i dag om at tre renholdere og en assistent blir tatt ut i streik fra tirsdag. Det blir da vanlig skole og sfo tirsdag og onsdag så stenger de fra torsdag. Jeg holder på med hjemmeeksamen så det skal nok gå greit.

Gammel 26-05-12, 05:20   #82
Left
Passiv

Standard

SFO på gamleskolen holder stengt inntil videre, men vi flytter jo i dag, og jeg har dessuten fri til 4 juni nå, så jeg håper de har kommet til enighet til da.

Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 11:20   #83
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Her blir det barnehage fra 8-3. Mini sin avdeling er den eneste som holder åpent hele neste uke, så jeg er ganske fornøyd så langt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 08:21   #84
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sitter på gjerdet, jeg blir tatt ut i en eventuell streik men enn så lenge er det forsatt mekling mellom Akademikerne og Staten.

Gammel 30-05-12, 09:34   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der er det streik i Oslo også. For et forbannet dustesystem.

Og så klart det er et poeng at det skal ramme 3. part. Det sier de jo selv.

Sitat:

– Jeg garanterer at regjeringen og Oslos befolkning vil merke at Unio er i streik, sier streikeleder i Unio Stat Oslo, Erik Eriksen.

http://www.framtidinord.no/ntb/innen...GHACk4.twitter

Ingen velvilje og solidaritet herfra i denne streiken, altså. Bombe.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 10:30   #86
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ingen streik sålangt på vår skole. Utifra sånn jeg leste det så virket det som at alle skoler i Oslo skulle streike fra i morgen. Ringte skolen nå og der skal ingen streike foreløpig. Vi får visst isåfall beskjed etpar dager i forkant før de stenger skolen. Puh.

Gammel 30-05-12, 10:31   #87
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se faktaboksen for de foreløpig uttatte.
http://www.aftenposten.no/jobb/YS-og...l#.T8XJEpl1BHx

- No. 4 -
Gammel 30-05-12, 10:57   #88
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 11:43   #89
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Der er det streik i Oslo også. For et forbannet dustesystem.

Og så klart det er et poeng at det skal ramme 3. part. Det sier de jo selv.

http://www.framtidinord.no/ntb/innen...GHACk4.twitter

Ingen velvilje og solidaritet herfra i denne streiken, altså. Bombe.

Hvorfor er det et dustesystem?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 12:00   #90
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som jo er så frustrerende er at streiken rammer uskylding tredjepart. Egentlig burde det vært slik at man kunne lagt inn et krav hos forbundene om at de måtte dekke den inntekten jeg taper på at de streiker. De dekker jo inntekten til sine egne. Og det er deres skyld hvis jeg taper inntekter på en streik jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt på om fortsetter eller ikke.

Gammel 30-05-12, 12:03   #91
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nå er jeg forvirret her, i følge alle lister jeg har vært inne og sjekket står ikke skolen til datteren oppført noe sted. Men på hjemmesiden til skolen står det følgende:

Sitat:

Streik i Oslo! Det er brudd mellom Unio og Oslo kommune, og streik fra arbeidsdagens slutt. Fagforbundet mekler fortsatt. AKS går som normalt i dag. Vi ber foresatte følge godt med på nyhetene utover dagen!
Rektor

Gjelder det bare for i dag de listene som er ute nå, og kommer det nye lister senere i dag da eller?
(Har sjekket her, bla: http://www.aftenposten.no/jobb/YS-og...l#.T8XvBNU9Xd6 )

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 12:11   #92
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi har prosjekteksamen og absolutt ingen veiledere tilgjengelig for forelesninger og veiledning

Gammel 30-05-12, 12:14   #93
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er synd for de som mister høyskoleeksamener - de har ikke standpunkt å hvile på sånn som man har i grunnskolen og videregående, og jeg skulle ønske at man hadde skånet den gruppa helt.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 12:16   #94
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

De fleste AKS-ansatte er vel organisert i Fagforbundet (hvis de er organiserte), hvilket betyr at hvis Fagforbundet bryter i Oslo så vil konsekvensen bli at en del AKSer blir rammet av streiken. Hos oss driver AKS, mens skolen er nede fra i morgen. Og det hjelper meg ikke så mye med tilsyn fra 1330, gitt.

Gammel 30-05-12, 13:35   #95
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg synes man skulle løst arbeidskonflikter uten å berøre 3. part. Hvorfor skal min arbeidsgiver betale for at noen evt ikke lønner andre godt nok?

- No. 4 -
Gammel 30-05-12, 13:44   #96
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes man skulle løst arbeidskonflikter uten å berøre 3. part. Hvorfor skal min arbeidsgiver betale for at noen evt ikke lønner andre godt nok?

Og hvordan skal man så få det til?

Nei, suck it up, eller la barna dine begynne på privatskole.
Null sympati hefra fordi noen må ta seg fri fra jobben. Bombe.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 13:54   #97
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og hvordan skal man så få det til?

Nei, suck it up, eller la barna dine begynne på privatskole.
Null sympati hefra fordi noen må ta seg fri fra jobben. Bombe.

Oi!

Det er ikke alle som bare kan ta seg fri i hytt og pine. Mange er avhengig av den lønna de har for at ting skal gå rundt - en uke eller to med ubetalt fri kan sikkert ødelegge ganske mye.

Jeg klager ikke, vi har bare reduserte åpningstider, og jeg kan flekse og ha hjemmekontor, og ta med unger på jobb, men det er ikke alle som har den muligheten.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 13:55   #98
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Mine barn er ikke berørt foreløpig, takk. Jeg viser solidaritet, det er jo så i vinden for tiden, De.

- No. 4 -
Gammel 30-05-12, 15:46   #99
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes man skulle løst arbeidskonflikter uten å berøre 3. part.

Det er jeg for så vidt enig i, men nå har vi en gang det systemet vi har og det er vanskelig å streike uten å berøre andre i en eller annen grad. Og så lenge FolkFlest tenker først på seg selv, så trenger vi å ha det sånn som vi har det for at også helsefagarbeiderne skal få lønn.

Det jeg derimot synes er teit (jeg begynner å lilla!) er at det blir streik i kommunesektoren omtrent utelukkende fordi KS ikke gidder å svare før Staten er enig/ferdig med oppgjøret. Da burde de heller avvente. Og det gjør de jo også ofte, men tydeligvis ikke i år.

Gammel 30-05-12, 15:57   #100
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Vi er berørt. Barnehagen stengt både igår og idag. Imorgen har han fri og fredag må han ha fri for da har jeg ikke bil... Neste uke håper jeg løper som normalt med tre dager og så er barnehagen stengt fredag uken etter så da blir det bare to dager... Så har han ferie og må 3 uker i annen barnehage grunnet ferieavvikling før han skal i ny barnehage. Kjenner jeg er trist fordi han går glipp av verdifulle dager i barnehagen. Og idag har han bursdag og skulle feiret med rosa krone....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.