Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærling med 400 000,- i startlønn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-12, 15:23   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg skal love seg, zulu, jeg sutrer aldri uprovosert, aldri til sjefen min og aldrialdri til mr. Corporate Head som skal ha review på en ukes varsel (noe som medfører dagognattjobbing for 20 mennesker for 10 min headlines). Og jeg streiker ikke, og forhandler min egen lønn.

Bottom line er at mange jobber mye og ugunstig, noen gjør det for mer lønn, noen for mer fri og noen får ingen av delene.

Ein av dei største skilnadane mellom privat og offentleg sektor er jo nettopp dette at i privat sektor er det rom for individuelle lønnsforhandlingar. Det er det ikkje i offentleg sektor. Der er det fellesforhanlingar.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 18:05   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Ein av dei største skilnadane mellom privat og offentleg sektor er jo nettopp dette at i privat sektor er det rom for individuelle lønnsforhandlingar. Det er det ikkje i offentleg sektor. Der er det fellesforhanlingar.

Ikke nødvendigvis.

Gammel 04-06-12, 19:27   #3
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Innen utdanningssektoren endrer man ikke tittel ut fra erfaring, spesielt ikke om man jobber innenfor det samme. Men man kan f.eks. søke om å bli kommisjonsvurdert basert på dokumentasjon av praksis, for å kunne få en annen tittel, f.eks. lektor/førstelektor om man ønsker å endre beite, og jobbe på et høyere nivå. Men i utgangspunktet endrer man ikke tittel bare pga. lang fartstid.

Jeg jobber i det offentlige, og i tillegg til oppgjør i mai, er det lokale lønnsforhandlinger om høsten (hver ansatt må søke hver for seg), samt at man kan søke ekstraordinært om endring av lønn hvis arbeidsoppgaver og ansvar har endret seg vesentlig siden man startet (2.3.4 forhandlinger).

Sist redigert av Dronningen : 04-06-12 kl 19:34.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.