Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hytte på øy i Oslofjorden? (Nakholmen, Lindøya, Bleikøya)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-12, 18:07   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte på øy i Oslofjorden? (Nakholmen, Lindøya, Bleikøya)

Vi er ikke i markedet foreløpig, Saint. Det er antagelig mer sannsynlig at vi kjøper på Hvaler når vi en gang får tid til å bruke den. Aka blir pensjonister.

SF, selvsagt er det sprøtt, men det er en grunn til at de er så populære også. Det tar 10-15 min med båt, i stedet for 2-3 t i bilkø. Mange bor der hele sommeren, og pendler til jobb.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 18:11   #22
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Dult.

Dobbel dult.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 18:17   #23
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Bra, Candy. skjønt den er relativt synlig på finn.no...

Vi bor i leilighet midt i sentrum og har ca 15 minutter å gå til Vippetangen. Har hytte i Hvaleravstand, men ser at vi bruker den for lite, mest på grunn av avstand. Mannen ønsker seg båt, men det er ikke aktuelt der vi har hytte nå, selv om vi investerte i en ekstremt dyr båtplass. Jobbmessig kan vi begge bo på hytta i sesongen, det samme med skolebarnet, så for oss blir dette som å få hage til leiligheten i byen.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 18:18   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min største bekymring er at det er nokså uklart hva som skjer med reguleringen, og alle tvistene rundt festetomtene.

Hvis vi skal kjøpe, skal det være utsikt til vannet og med båtplass. Dermed havner vi så høyt i pris at vi like godt kan kjøpe på Hvaler, og vi må antagelig selge i Trysil. Det blir neppe aktuelt.

- No. 4 -
Gammel 28-05-12, 18:34   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvis vi skal kjøpe, skal det være utsikt til vannet og med båtplass. Dermed havner vi så høyt i pris at vi like godt kan kjøpe på Hvaler, og vi må antagelig selge i Trysil. Det blir neppe aktuelt.

Nå hørtes du veldig "heisann Montebello" ut.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 19:47   #26
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Øyene virker veldig fine alle sammen sånn sommerstid med varmt vær, deilig badevann og ferga som går ofte. Forlokkende å ta morgen, ettermiddags- og kveldsbad i sjøen samtidig med vanlig jobbhverdag.

Det er bare den økonomibiten, man må jo ofre mye for å få råd hvis man har to ordinære inntekter. Jeg kan forstå det dersom man velger å ha en forholdsvis liten leilighet i byen for vinteren og en hytte i Oslofjorden for sommerhalvåret. Det passer antakelig fint for dem som er glad i naboer og ikke trenger så mye plass.

Jeg, derimot, trenger rom rundt meg og digger enebolig. Jeg ville neppe holdt ut lenge på få kvadrat med naboen på armlengdes avstand. Men så bruker jeg jo alle pengene mine på enebolig også, dermed blir det ikke aktuelt.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 19:52   #27
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Lindøya er veldig fin. Og den er vel også den mest praktiske ift båtene, iom at den har to fergeanløp. Men jeg tror jeg hadde gått for Hvaler, hvis sjøhytte hadde vært en reell opsjon. Men det kan jeg aldri se for meg at jeg hadde fått med meg mannen på.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 20:08   #28
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Vi er ikke i markedet foreløpig, Saint. Det er antagelig mer sannsynlig at vi kjøper på Hvaler når vi en gang får tid til å bruke den. Aka blir pensjonister.

SF, selvsagt er det sprøtt, men det er en grunn til at de er så populære også. Det tar 10-15 min med båt, i stedet for 2-3 t i bilkø. Mange bor der hele sommeren, og pendler til jobb.

nja, det er vel optimistisk å reo du kommer deg ut på øyene på 10-15 minutter, altså. De siste årene har vi ført ganske nøye statistikk, og konklusjonen er at fra dør til dør hjemmefra til nakhomen bruker vi gjennomsnittlig en time. Fra dør til dør hjemmefra til hytta i vestfold, ca 1 time og 20 min.

Gammel 28-05-12, 20:26   #29
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg erindrer at Candy med familie hadde ferie på Hvaler et år det regnet hele juli og sverget på å aldri mer ha Norges-sommerferie?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 22:37   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nå hørtes du veldig "heisann Montebello" ut.

Jepp. Like godt å kjøre løpet.

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

nja, det er vel optimistisk å reo du kommer deg ut på øyene på 10-15 minutter, altså. De siste årene har vi ført ganske nøye statistikk, og konklusjonen er at fra dør til dør hjemmefra til nakhomen bruker vi gjennomsnittlig en time. Fra dør til dør hjemmefra til hytta i vestfold, ca 1 time og 20 min.

Jeg jobber på Lysaker, det hjelper jo betraktelig.

Og brukte du 1 t og 20 min hjem i dag?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jeg erindrer at Candy med familie hadde ferie på Hvaler et år det regnet hele juli og sverget på å aldri mer ha Norges-sommerferie?

Sant. Derfor blir det ikke før vi blir sure gamle pensjonister og bor i Brasil hele vinteren og klager over varmen og gleder oss til å sitte i 15 grader og regn på Kjempeholmen.

:noterer:

- No. 4 -
Gammel 28-05-12, 22:44   #31
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber på Lysaker, det hjelper jo betraktelig.

Og brukte du 1 t og 20 min hjem i dag?

Nei, i dag tok det nok nærmere 1 time og 40 min. Men det kan bli forsinkelser i massevis hjem fra øyene når det er trykk også, altså. spesielt på bussen hjem fra brygga.

Gammel 29-05-12, 08:16   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ja, som sagt, vi snakker om egen båt og sted med båtplass, noe annet er uaktuelt. Dvs enda mer uaktuelt.

- No. 4 -
Gammel 29-05-12, 10:19   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da må dere jo ha båtplass i begge ender, men dere har kanskje båtplass i sentrum allerede?

Jeg tror det kunne vært fint å ha hytte på en av øyene, det blir jo ikke veldig anderledes enn en kolonihage. Pluss for vann, minus for mindre plass.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 10:22   #34
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at de som først har hytte på øyene synes det er veldig deilig altså. Men jeg tror at man bør være klar for å bo der i en lengre periode hvert år for å ha fullt glede av det, og også for å komme inn i miljøet. Vi synes ikke noen dagers ferie der er særlig fristende, for oss blir det for nærme hjemme slik at vi helst vil hjem med en gang været er litt dårlig eller vi har sovet dårlig.

Når man har gåavstand til Vippetangen, hjelper det godt på reisetid. For oss er det nesten raskere å kjøre til hytta i Sverige når man tar med litt ferjekø.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 11:35   #35
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Ja, som sagt, vi snakker om egen båt og sted med båtplass, noe annet er uaktuelt. Dvs enda mer uaktuelt.

Ja, da hadde det nok vært bedre. Alle andre har det jo også sannsynligvis bedre der siden de ikke må bo på 27 kvm med min svigermor

Neida, jeg ser det er fint også, men er enormt farget av en svigerfamilie som mener dette er paradis på jord, og det beste stedet å være for alle, uansett, og det fins ikke en eneste ting som er negativt eller upraktisk, og sånn er det jo ikke. Det er fordeler og ulemper, og noen ulemper er større for oss enn for dem.

Det med søppel og sprøyter er dog viktig å vite om, jeg er serdeles skeptisk til å la ungene suse rundt der alene, jeg har funnet utallige sprøyter med nål i strandområdene, og ungene fant en sprøyte i et skogholdt like ved hytta. Det er ugreit, og jeg blir rett og slett uvel av tanken på det.

Gammel 29-05-12, 11:38   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med sprøyter visste jeg ikke var et så stort problem. Det er ekkelt med tanke på at man lett kan finne folk som har overdoset også. Det er jo endel av dem her i sentrum også, men da er hjelpen betydelig nærmere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 11:40   #37
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang båtplass får man ikke det automatisk, såvidt jeg vet.

Ift valg av hytte, ville jeg tenkt på at de som har soverom oppe i mønet (de fleste?) blir skrekkelig varme. Dersom det finnes noen med annen løsning, ville det telt mye for meg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 11:45   #38
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ang båtplass får man ikke det automatisk, såvidt jeg vet.

Ift valg av hytte, ville jeg tenkt på at de som har soverom oppe i mønet (de fleste?) blir skrekkelig varme. Dersom det finnes noen med annen løsning, ville det telt mye for meg.

Det blir de. Det er uutholdelig på soverommene på varme dager.

Gammel 29-05-12, 12:47   #39
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Det er litt heisann-Montebello over å vurdere hytte i den prisklassen uansett.

Vi ser også etter båtplass, har mulighet for dette på Hovedøya i dag, men den lille båtturen er en liten bøyg uansett, spesielt dersom det er mye kø midt på sommeren. Heldigvis kjenner vi andre med båt i området.

Har sett at det i hovedsak er to typer hytter, med hems og evt kjeller. Liker hemsløsningen bedre enn kjeller - om arealet ikke er så stort er ikke det så farlig for oss, hvis uteområdet er bra. Jeg liker heller ikke det Longbottom sier om sprøyter og avfall - tenker også litt på at det er labre dofasiliteter for besøkende der ute, og at jeg helst ikke vil ha folk som går på do i hekken min.

Derfor vi bruker litt tidpå å rekognosere, finne ut hva alternativene er og de ulike miljøene.

Vi bruker i dag rett under 2 timer til hytta (med bil, og med full klaff på ferje, siden hytta vår i dag også er på en øy...). Det er definitivt til å leve med for lengre turer, men tanken er at vi kommer ned i en reisevei på 15 min gange, 30 min båttur, 10-15min gange.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 13:19   #40
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

3 mill for en lekestue med rehabiliteringsbehov!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.