Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Spammail fra DHL?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-12, 08:34   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Spammail fra DHL?

Jeg kan ikke erindre at jeg venter på noen pakke fra USA, men samtidig så vet jeg jo aldri om jeg har kjøpt noe som jeg kan ha glemt. Jeg fikk en underlig mail idag fra DHL Inc. Jeg prøver å søke opp trackingnr på DHL sine sider, men får ikke det opp. Slik ser mailen ut og det ligger en .zip fil vedlagt som jeg ikke har turt å åpne, ei heller forsøkt å ringe telefonnr. Har googlet det, får opp at det er ett DHL nr, men samtidig litt merkelig side. Hva tror dere? Er ikke dette litt rart? Eller er jeg paranoid kanskje.

Dear *mitt navn*, hereby we notify you that shipment at your address, tracking ID #24761855, has FAILED due to an address mismatch. To claim your delivery please print out the attached document and contact DHL US support

Feel free to contact us with further questions.


If you would like to speak to a DHL Express Support Agent, please call the DHL Service Desk at 1-800-527-7298.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:36   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spam mail fra DHL?

Det der ser egentlig ikke ut som en spam-mail.
Ingen linking, bruker navnet ditt osv.

Men hvis du ikke venter på noe så er det jo mest sannsynlig spam. Har du kopiert teksten og googlet den?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:38   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spam mail fra DHL?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det der ser egentlig ikke ut som en spam-mail.
Ingen linking, bruker navnet ditt osv.

Men hvis du ikke venter på noe så er det jo mest sannsynlig spam. Har du kopiert teksten og googlet den?

Navnet mitt er skrevet som: fornavn.etternavn og det var da jeg ble skeptisk.
Prøver å google teksten.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:38   #4
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spam mail fra DHL?

Man legger da ikke ved dokumenter i zip-filer sånn til vanlig. Denne kan du glatt overse. Om du går til DHL sin side og skriver inn den tracking-id'en så ser du dessuten at den ikke finnes i DHL sine systemer.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:41   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spammail fra DHL?

Spam.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:41   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spammail fra DHL?

Jupp! Dette var spam. Lurt å google ja..

Sitat:

If you’ve recently sent something out by way of DHL or you’re expecting a delivery from them, be sure not to fall for a hoax Email that purports to be sent from “status@dhl.com” with the Subject line ”DHL Package Delivery Status” as this is another message seeking to ‘phish’ your computer for sensitive information and isn’t actually a legitimate Email from the package courier.
DHL Phishing Email

The brief message reads,

Sitat:

As you can see, the sender instructs you to click on an attached .zip file that likely contains malware designed to harvest information from your computer or pass the infection along to others in your email address book easily. If you get this message, be sure to delete it so you can avoid any computer complications that could arise as a result of it. Also be on the lookout for another Email that purports to be sent on the behalf of Skype, claiming that “your Skype account has been limited” as this is another fraudulent Email making rounds on the Internet today.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:43   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spammail fra DHL?

Jeg har meldt den inn til DHL.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:44   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spammail fra DHL?

Det er spam ja. Vi har fått advarsler på jobben direkte fra DHL om at det florerer.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no