Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Miniryddings i helga! 18-20. mai. @medsjusker only

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 20:21   #21
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miniryddings i helga! 18-20. mai. @medsjusker only

Sånn kan det av og til føles!

Gammel 19-05-12, 20:39   #22
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Malama - det høres slitsomt ut med folk som leser og refererer utover relasjonene. Men pyttsann, sånn må man vel regne med.

Jeg nøyde meg med å rydde litt i klesskapet i går kveld. Mange bukser er blitt for små, og må byttes ut med bedre alternativer. De utsorterte klærne ligger akkurat nå pent stablet i to hauger på soverommet.

Heia til dere andre!

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 21:33   #23
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg må også ta soverommet vårt.

Per nå ligger endel av mine klær på gulvet, og i klesskapet er det KAOS. Jeg har bare stappet inn klær der de siste ukene.
På gulvet står det også to store ikea vesker med tøybleier som skal ned i kjellere, noen pappesker og litt sånn.

Da er skapet mitt ryddet og organisert, så nå finner jeg faktisk igjen klærne mine. Oh lykke.
Posene har madammen fått som jobb å få båret ned i kjelleren i løpet av kvelden.

Det med to (!!) sekker med klær som er utslitte, for små eller bare helt feil for meg fra klesskapet mitt. Det er ikke noe rart det har vært overfylt..

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 21:37   #24
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kastet og gitt bort til innsamling så mye klær fra meg og mannen at det er helt utenkelig, egentlig. Ikke denne helga altså, det er gjort forrige måned. Men det er i alle fall ikke rart jeg ikke følte der var plass til de klærene jeg brukte.

Nå har i det så luftig og greit, lite klær (enda mindre enn det vi egentlig bruker, en del har flyttet) lite møbler, lite servise, lite leker, lite alt.

Men vi flytter jo snart, og da kommer det meste frem igjen. Målet da er å ha plasser der tingene bor, og hindre at det flyter over.

Gammel 19-05-12, 21:43   #25
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag ble det gjort mindre enn planlagt pga kino og på handling. Det eneste jeg har gjort er å vaske mer klær og brette sammen det som var tørt. 17. mai-klærne måtte to runder i maskinen for å bli ren.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 21:52   #26
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg gikk på en blemme i går kveld: så på DVD til langt ut på natta og har gått rundt som en zombie i dag. Har vasket klær og rydda litt, men ikke på noen måte som jeg hadde planlagt det!

Gammel 19-05-12, 22:00   #27
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ryddet ALT som lå på soveromsgulvet! Og det etter 7 timer på skolen med eksamenslesing. Når gulvet først var ryddet fikk jeg støvsugd for første gang etter vi flyttet inn. I morgen blir det sengetøysskift, og da skal jeg få på trekket på de midterste madrassene, det kom nemlig aldri på etter flyttingen. (Vi har bodd her i 4 uker, jeg har vært bortreist 1 av de.)

Gammel 19-05-12, 23:06   #28
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vasket og ryddet vaskerommet idag, faktisk. "Ommøblerte" litt der inne også, og fikk dermed frigjort plass. Deilig! Jeg har også tømt og ryddet skikkelig i en bod under trappa mellom 1. og 2. etasje, utrolig så mye drit man samler opp på kort tid! Mannen har kjørt et lass med søppel på dynga. Om været er bra i morgen skal vi rydde rundt huset, luke litt og sånn. Syns jeg har vært kjempeflink nå.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 23:09   #29
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Ja, og så har jeg gitt bort litt stæsj på Finn, som allerede er hentet. Og har en annonse ute på en vaskemaskin. (Vi har hatt to stående, men bruker egentlig bare den ene og valgte nå å kvitte oss med den andre for å få mer plass til skittentøyskurver på vaskerommet.) Om noen her trenger en fin vaskemaskin til en tusenlapp og bor i Drammensområdet, så hyl ut.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 23:16   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skal også ta soverommet. Det må bli i morgen. Og så skal jeg pakke sammen for små klær og stappe i UFF-containeren.

Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 10:32   #31
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal få bort og vaske alt av vintertøy idag

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 19:46   #32
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå mangler jeg å få ryddet ferdig i mitt skap og å rydde kjøkkenbordet. Har sortert alt, så jeg må bare finne riktig plass/perm til hver bunke. I tillegg har jeg arrangert et vellykket singeltreff og fikk spleiset ikke mindre enn 21 par (sokker).

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.