Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?
Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.
Det kan godt hende at rine blir møtt med fordommer, men når man skriver ting som "jeg forbeholder meg retten til" å gjøre ting som folk det berører sier tydelig at de helst slipper, så synes jeg ikke det er fordomsfullt å påpeke det. Det var kanskje ikke den mest smakfulle måten, det innrømmer jeg.
Det var mer en generell kommentar til hele tråden, ikke spesielt til ditt innlegg jeg burde nok ha presisert det. 
Men det rine hevder seg retten til er jo å reagerer på at folk som ikke snakker som om de er fra Toten hevder at de er fra Toten. Og det er ikke så uvanlig eller merkelig (eller påtrengende eller uoppdraget). Og det er derfor jeg kommenterte dette med fordommer, fordi fordommer er nettopp det: Fordommer er ting vi opplever som "sanne" inne i oss, og de er nyttige fordi de hjelper oss å klassifisere verden og fare med harelabb over enkelte elementer. Og vi har de alle sammen, men man bør jo justere seg når man får korreksjoner. For 40 år siden mener jeg det til en stor grad stemte at folk som var brune i huden ikke var norske. I dag stemmer det ikke lengre. Men jeg mener jo enda at det stemmer at folk som ikke snakker Toten dialekt, ikke er fra Toten?