|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
maler
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerJeg var nedom skolen med premie isted. Og det skal de ha, de engasjerer en bydel slik man se på mindre steder. Og jeg tror kanskje ikke vi skal klage, det var noen der nede som la nes adskillige dugnadstimer i kveld. Noe sier meg at det er vår tur neste år.
![]() |
#42 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerDet er 360 elever fordelt på 15 klasser. Det er FAU ved 3 klasse og skolekorpset som har arrangementet etter barnetog. Det settes ut stoler og bord fra skolen og det selges pølser, kaker og brus og arrangeres leker. Før barnetoget er det tale av rektor, Ja vi elsker med korpset, dikt og musikk av 2 og 3 klasse i år og tale av elevrådsleder.
![]() |
#43 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerPå skolen vår (500 elever, 1.-10.klasse) har 4. og 5.klasse ansvar for 17.mai. Vi er inne i gymsalen ved dårlig vær, ute hvis det er fint vær. Kafe i kantina på skolen, der får man kjøpt kaker og kaffe/brus. Barna får en is gratis. Det er leker og loddsalg. Det pleier å være et godt overskudd etter 17.mai, og 10 000 kr av det gis til den klassen som skal på leirskole neste år. Finfin ordning.
![]() |
#44 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skoler3. klasse og skolekorpset har ansvaret for feiringen på vår skole. Foreldrene til 2. og 4. klassinger stiller med kake. På skolen selges det bonger i hefter à fem for 100 kroner. Premie for hver ting de er med på. Trehjulsykkelløpet pleier være gratis.
![]() |
![]() |
#45 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skoler3. klasse og skolekorpset her. Bergens største skole.
![]() |
#46 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerRelativt liten skole, 2. og 5.klasse står for arrangementet som fortrinnsvis holdes ute, flyttes inn dersom været tilsier det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerNå kom jeg på at vi også fikk en gratis pølse eller is etter toget når jeg gikk på barneskolen. *mimre*
![]() |
#48 |
snur
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerPå vår skole er det FAU som har hovedansvaret og 4. trinn som arrangerer. Veldig greit å ha ett årstrinn å forholde seg til. Det er de som baker og tar med kaffe. De selger kaker, kaffe, brus, is og pølser, har ansvar for leker og loddsalg. Da gjør de unna alt på ett år.
![]() |
|
|