Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai og regnvær, hva har man på seg i toget?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-12, 23:17   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai og regnvær, hva har man på seg i toget?

Her er meldt... Vrl, ikke så mye regn på den tiden toget skal gå. Vi får nå se.

Jg har strøket bunadsskjorter til alle oss tre som har, og akkurat der kom jeg på at jeg ikke har strøket dressskjorte til mannen. Vrl, toget går først kl 13, så jeg skal rekke det. Vi skal ikke noe før det.

Jeg går i bunad. Med cape. Det holder meg egentlig tørrere enn noe annet jeg har å ta på meg. Mamma foreslo at jeg kunne droppe bunad i år. Men seriøst, hallo, nei, jeg har beholdt bunaden i huset for å ha den tiø 17. Mai, da skal jeg ha den. Dessuten har jeg altså ikke noe annet. Vi flytter. Halve garderoben min har flyttet, jeg har holdt unna det jeg trenger disse siste ukene, bunaden til i morgen.

Knerten har alternativ bekledning, jeg har vasket både rød pop-dress og blå regndress. Men om været blir sånn yr antyder nå, tror jeg det blir festdrakt og klipp-og-lim regntrekket. Det er jo virkeig ikke meldt så ille som det kunne vært.

Men Mikro i vogna. Hun kan jo ikke sitte med bare bunadsskjorte, og cape har jeg ikke tenkt på å kjøpe henne. (på huskelisten til neste år?) så vi får se hva det blir til nedi der...

Men heym i år sikter jeg på å få bilde av begge ungene, sammen!

I fjor sov hun når han fikk på seg bunaden, og han hadde fått den av (klissvåt gutt, rett hjem og i badekaret) før hun våknet, då jeg tok bilde av dem hver for seg.

Gammel 16-05-12, 23:22   #42
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai og regnvær, hva har man på seg i toget?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hjelper lite med fine klær hvis de er gjennomvåte.

Det er den jeg røyk på i fjor.

Dvs, det så ut som om det ikke skulle bli så ille.
Jeg tok veldig, veldig feil. Og hadde i stresset på et vis glemt å ta ll innerst, så han var klissvåt og iskald. Vi gikk ut av toget før det kom til skolen og dro rett hjem, kledde av ham og puttet ham i badekaret.

I år har jeg lært. Ullundertøy er lagt frem, så jeg ikke skal glemme å ta det på. Ja, jeg fikk påminnelse på mobilen fra googlekalender, og på iPad'en i kveld, i tilfelle jeg ikke skulle ha husket det, lagt inn på kvelden syttende i fjor... Og regntrekk ordnet. Og skikkelig tøy er på plass i tilfelle været viset seg å bli dårligere.

For ja, tørr og varm gutt i regndress gir bedre minner enn våt og kald gutt i pentøy.

Gammel 17-05-12, 00:09   #43
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ullundertøy under, gjerne dobbeltlag, og så ska iallfall jeg droppe bunadsko, og kjører Goretex på både meg og 2 av barna. Mellomste har fått nye sko nylig, som matkcher til den blå buksa han skal ha på, så til han tar jeg nok med goretexsko til skift, i tilfelle han blir våt/kald/ønsker å skifte.
Men med dobbelt og trippelt med ulltøy (giddaer iallfal IKKE å fryse) og bunad, cape og evt regnjakke så får det holde.
17.mai er vi så gla`i hipp hipp hurra.

Gammel 17-05-12, 00:13   #44
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg brukte to timer i dag på å lete etter gjennomsiktig poncho men nå sier yr at det slutter å regne her i Oslo i 8 tiden i morgen tidlig, og det blir SOL.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 00:17   #45
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det meldt finvær i morgen, så jeg har ikke engang orket å kjøpe jakke til Ungen.

Gammel 17-05-12, 00:18   #46
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storm er ikke like optimister.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 00:18   #47
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg brukte to timer i dag på å lete etter gjennomsiktig poncho men nå sier yr at det slutter å regne her i Oslo i 8 tiden i morgen tidlig, og det blir SOL.

Jeg stoler ikke et skvett på yr, og forbereder meg på det verste og blir heller knallfornøyd hvis/når vi kan kle av i rasende fart i varmen.

MYE bedre med for mye klær, enn omvendt.

Gammel 17-05-12, 08:00   #48
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå kom jeg på at jeg kjøpte gjennomsiktig poncho på IKEA for lenge siden. Men hvor pokker er de?? De er så små at de får plass i bunadsvesken.

Jonas får bruke skalljakken sin. Den bør holde han varm og tør. Det er meldt opphold fra kl. 12, så jeg satser i grunn på at yr har rett. For en gangs skyld.

Gammel 17-05-12, 10:14   #49
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal ha paraply og barna skalljakke. Ev regnbukse og støvler. Må se an hvor mange mm som er på vei ned først.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 10:16   #50
Malama

Malama sin avatar

Standard

For øyeblikket ser de lettere ut.

Jeg håper der holde seg.

Gammel 17-05-12, 10:18   #51
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Paraply i toget er håpløst - og i tette folkemengder også. Det som skjer da (i tillegg til at man dunker og stikker borti folk hele tiden, og sperrer for at andre kan se) er jo at alt vannet renner ned på dem som går eller står ved siden av i stedet. Veldig lite sosialt.

Ikke hvis man står tett nok. Jeg husker et år jeg så på toget i by'n. Alle rundt meg hadde paraplyer. Var som et tak over meg.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 10:34   #52
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Det øsregnet da jentungen løp til bussen i dag, så hun er utstyrt med skalljakke og støvler, en da hun ankom festningsplassen var det visst solgløtt gitt. Jaja, umulig å forutse hvilken vei det kom til å g med været.
Siden det regna så ille ble jeg hjemme med de to yngste, det kjennes helt feil nå.
Men gjennomsiktig regnponcho høres ut som noe vi bør skaffe oss og ha liggende til fremtidige 17.maitog.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 15:12   #53
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kaldeste 17. mai i manns minne, 6 grader og pøsregn, særlig under skoletoget.

Gammel 17-05-12, 16:26   #54
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Takk for goretex sko og ullundertøy.
Forsåvidt ikke kaldeste 17.mai i mitt minne, for jeg skled på underkjølt regn/is (!!) på asfalten med bunadsko på, for 4 år siden, og holdt på å gå skikkelig på ratatata med hele bunadstæsjet. Og det snødde (!) den dagen.
Men det året har også gjort sånn at jeg ikke gidder ta sjanser. Heller litt for mye klær enn hylgrinkalde unger og foreldre.
Håper alle andre også hadde en nogenlunde grei feiring av nasjonens dag i dag. :hurra:

Gammel 17-05-12, 17:05   #55
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her var det bittelitt regn, så vi droppet skalljakker og goretexsko. Hadde kun på strikkabunaden sin

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 17:49   #56
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her var det 13 grader og sol, så jeg hadde bare bunadskjorte uten noe utenpå, trengtes ikke. Mellomste kasta jakken etterhvert, han hadde lang ulltrøye under bunadskjorta. Minstemor satt jo i vogna, og mannen hadde ullfrakk og holdt på å koke bort. Strålende fin dag.

Størsta? Hun lå og spilte data langt utover det hun hadde lov til (3-ish i natt), så hun sovnet 3 ganger sittende i sofaen i morges. Vi gav opp og dro uten henne.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 18:08   #57
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

20 grader og sol, og jeg kjenner jeg feirer 17.mai på rett sted i dag. Foreløpig har ingen savnet verken bunader, støvler, tog, iskalde fingre eller kø overalt. :nyter livet i Barcelona:

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 18:17   #58
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Her har det regnet ustanselig i hele dag så det ble ull, skallklær og gore-tex sko (som jeg nå er ganske så sikker på ikke er vanntette) på snuppa.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 21:52   #59
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

20 grader og sol, og jeg kjenner jeg feirer 17.mai på rett sted i dag. Foreløpig har ingen savnet verken bunader, støvler, tog, iskalde fingre eller kø overalt. :nyter livet i Barcelona:

Det var opphold i begge togene i dag Litt kaldt men opphol og det er viktigst

Gammel 17-05-12, 21:53   #60
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Her har der regnet og regnet og regnet, så her har vi gått i goretex og regnklær hele dagen og vi har vært varme og tørre i mottsettning til dem som pyntet seg.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.