Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Normal bakgrunnsstråling

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 23:41   #21
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Normal bakgrunnsstråling

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

"De" vet jo hvor det er radonstråling, men det er visstnok ikke tillatt å opplyse om dette. Lurer på om det var i stavanger eller en annen kommune som ikke fikk legge dette ut som informasjon på nettsidene sine.

"De" har nok ikke full oversikt, siden det varierer så mye fra hus til hus. Men mye av det "de" vet ligger ute på nettet: http://www.nrpa.no/radon/radon-i-bol...-kartlegginger

Det er store variasjoner over hele landet, men se f.eks. på Møre og Romsdal. I Rauma kommune har de testet 272 husstander, og ett eneste hus hadde verdier på over 200 Bq. Snittverdien var 29 Bq, noe som må bety at svært mange hus sannsynligvis lå nært 0. Hvis jeg hadde tenkt å bygge hus i Rauma ville jeg mye heller brukt 50 000 på å flodbølgesikre huset mitt enn å radonsikre det.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no