Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dagens oppfordring - og selvskryt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-12, 08:24   #21
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Bra oppfordring! Jeg skal melde meg så snart jeg kan (har baby i magen). Har selv vært så heldig å få blod, så jeg vet hva det betyr.

Du bør undersøke om du kan gi, siden du har fått selv. Det er i alle fall noe de spør om før du skal tappe, om du har fått blod selv.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 09:35   #22
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Du bør undersøke om du kan gi, siden du har fått selv. Det er i alle fall noe de spør om før du skal tappe, om du har fått blod selv.

Det hadde jeg ikke tenkt på. Men det er jo bare å melde seg, så hiver de meg vel ut igjen om de ikke vil ha meg tenker jeg.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 09:40   #23
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Flott oppfordring Tiddelibom!

Bra at du vil melde deg Fakse. Det går sannsynligvis veldig fint å gi blod selv om du har fått blod, det kommer an på årsaken til at du fikk blod og om du har dannet antistoffer f.eks. Bare vent til det er ett år siden babyen er født og du ikke ammer lenger.

Gammel 10-05-12, 09:41   #24
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Flott oppfordring Tiddelibom!

Bra at du vil melde deg Fakse. Det går sannsynligvis veldig fint å gi blod selv om du har fått blod, det kommer an på årsaken til at du fikk blod og om du har dannet antistoffer f.eks. Bare vent til det er ett år siden babyen er født og du ikke ammer lenger.

Hvor strenge er de på dette med amming? Den vordende storesøster ble ammet morgen og kveld til hun var nesten to tror jeg. Er denne regelen av hensyn til blodgiver eller kvaliteten på blodet?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 09:42   #25
Linella
Erfaren

Linella sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Vi er blodgivere begge to, mannen noe mer aktiv siden jeg har hatt mange og lange avbrekk pga svangerskap, amming og lav blodprosent.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 09:44   #26
Linella
Erfaren

Linella sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Hvor strenge er de på dette med amming? Den vordende storesøster ble ammet morgen og kveld til hun var nesten to tror jeg. Er denne regelen av hensyn til blodgiver eller kvaliteten på blodet?

De er ganske strenge, såvidt jeg har forstått. Det er av hensyn til giveren. Amming tapper jernlagrene, og det gjør jo blodgivning også.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 09:45   #27
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av hensyn til blodgiver.
De brydde seg ikke så mye om det sist jeg spurte.

Jeg er godkjent blodgiver, men gir ikke. For lite jern og alskens greier. Mannen gir mye, både blod og plater, og har også vært gjennom stamcelledonasjon til ukjent kreftpasient etter treff i beinmargsregisteret.
(Det er ikke lenger noe nål i hoften, man får medisiner og så blir det tappet av blodet - omtrent som en lang blodgiving. Ingenting å grue seg til, så det er bare å melde seg!)

Gammel 10-05-12, 11:16   #28
InaMina
Nybegynner

Medlem siden: May 2012
Hvor: Steinkjer
InaMina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Heldige dere som får lov til å gi blod! For en super innsats!

Jeg har så lav blodprosent, at jeg trenger alt selv. Men hvis det en gang bedrer seg, så står jeg fremst i køen i blodbanken for å gi.

InaMina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:28   #29
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Jeg er også blodgiver. Har vært det i ca 12 år nå. (men det har jo blitt noen svangerskapspauser). Jeg er også registrert som beinmargsdonor.
Gubben gir også blod.

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 13:08   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk innkalling nå i vår, siden Mikro ble et år. Jeg svarte at jeg fortsatt ammer, ikke mye, men litt blir det jo. Svaret fra blodbanken var, null, nada, niks blodgiving så lenge du ammer en dråpe i døgnet. Vel, annerledes formulert, men ingen blodtapping så lenge jeg ammer. Det regnet jeg med, for de var like striks sist, det er derfor jeg ikke har gitt siden jeg ble gravid, jeg ammet Knerten en gang eller to i døgnet frem til den mnd jeg ble gravid med Mikro.

Gammel 18-04-13, 22:42   #31
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idag har jeg vært hos Blodbussen, og må benytte anledningen til å dytte opp denne tråden. Hver gang man er der, blir man mint på hvor viktig leveransen er. Idag hadde jeg en sykepleier som tidligere hadde jobbet med pasienter med leukemi, og det gjorde ekstra inntrykk å høre henne fortelle litt om hvor mye blod som trengtes.

Blodbussen i Oslo er et supert tilbud hvis man synes det er vanskelig å komme seg på de store tappestedene!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 22:45   #32
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer! Det var mange dyrebare dråper gitt til en god sak.
Jeg ga blod frem til jeg ble gravid med minstemann, og er vel fortsatt i karantene tror jeg. Mener man må vente i ett år etter fødsel, men kan ikke huske hvor lenge man må vente etter endt amming. Må finne ut av det tror jeg.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 22:46   #33
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan såvidt jeg husker begynne å gi igjen når man ikke lenger ammer, så lenge det er ett år siden fødsel.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 22:49   #34
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg vil også gje blod, har berre ikkje fått ut fingen. Skal ringa i morgon, takk for påminnelsen.

Gammel 18-04-13, 23:22   #35
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Gratulerer! Det var mange dyrebare dråper gitt til en god sak.
Jeg ga blod frem til jeg ble gravid med minstemann, og er vel fortsatt i karantene tror jeg. Mener man må vente i ett år etter fødsel, men kan ikke huske hvor lenge man må vente etter endt amming. Må finne ut av det tror jeg.

3 måneder etter endt amming!

Eller man kan møte opp døra dagen etter ammeslutt og mase seg til å få gi likevel

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 23:28   #36
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har meldt meg som blodgiver tre ganger i nåværende bostedskommune uten å få respons, så jeg er visst ikke ønsket ... Skulle gjerne ha gitt, ga da jeg fortsatt bodde i Oslo.

Gammel 18-04-13, 23:47   #37
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det er mangel på blod, så jeg henger meg på oppfordringen!

Jeg fikk bronse forrige uke, 20 tappinger.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 23:48   #38
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg har meldt meg som blodgiver tre ganger i nåværende bostedskommune uten å få respons, så jeg er visst ikke ønsket ... Skulle gjerne ha gitt, ga da jeg fortsatt bodde i Oslo.

Så rart. Har du møtt opp i blodbanken?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 23:54   #39
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan dessverre ikke gi, men mannen gir både blod og plater. Han har også ved noen anledninger stilt opp på hastetapping. Jeg fikk blod selv etter min første fødsel, så jeg er glad for at folk er flinke og gir.

Gammel 19-04-13, 00:10   #40
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært i mange år i både USA og her i Norge, men har "glemt" det etter siste fødsel. Skal jammen ringe og høre om jeg kan bli registrert igjen og gi. Bare synd vi ikke har blodbuss her jeg bor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.