Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Et spørsmål om sjokolade

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-12, 22:26   #121
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et spørsmål om sjokolade

For de som fortsatt er på sjoko-kjøret så kan jeg fortelle at SPAR har alle sjokoladeplater (kanskje bare Freia sine?) til kr 19,90. Jeg gikk forbi!

Men jammen har det ikke kommet en sjokoladeost gitt! Philadelphia med Freia Melkesjokolade! Og vips så blir det jo myyye sunnere å spise sjokoladepålegg hvertfall! Ost, da gitt, med masse proteiner og kalsium og greier!

Gammel 07-05-12, 22:27   #122
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tror du jeg stoppet? Det var 1/4 igjen da jeg ble kvalm, så det var for lite å spare på. Jeg trykket ned. Fytti h...

Det positive er at jeg ikke sksl spise sjokolade igjen.

Det negative er at jeg slanker meg og nå er minst tusen kalorier rikere.

1200, mor.

Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:31   #123
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

1200, mor.

Neida, vær grei nå, det er bare 1100.

Gammel 07-05-12, 22:33   #124
Slettet bruker
Passiv

Standard

Er det ikke 600 i melkesjokolade? Der har vi forklaringen på at den smaker feil - de har skapt den om til lightprodukt.

Ikke at jeg aner hva det smaker - jeg får vel styre unna melkesjokoladen tenker jeg.

Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:33   #125
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Hvor lenge må man egentlig gå tur for å kompensere for 200 gram melkesjokolade? Det holder kanskje ikke å rusle 15 minutter til og fra butikken?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:35   #126
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også sjokoholiker og favoritten er Freia melkesjokolade 200 g. Eller den posen som Ramses la ut bilde av, Eventyrblanding eller noe sånt. Jeg blir sjelden kvalm av sjokoladen og hadde sjokolade vært sunt så tror jeg helt seriøst jeg kunne spist 4-500 gram om dagen.

Jeg bruker mye av tiden på å tenke på sjokolade.

Gammel 07-05-12, 22:40   #127
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Men jammen har det ikke kommet en sjokoladeost gitt! Philadelphia med Freia Melkesjokolade! Og vips så blir det jo myyye sunnere å spise sjokoladepålegg hvertfall! Ost, da gitt, med masse proteiner og kalsium og greier!

Jeg mener de hadde sjokoladeost på tube da jeg var liten. Det har hendt at jeg har blandet Nugatti og kremost for å få den optimale sjokoladeostsmaken, men jeg har sluttet nå.

Gammel 07-05-12, 23:02   #128
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tror du jeg stoppet? Det var 1/4 igjen da jeg ble kvalm, så det var for lite å spare på. Jeg trykket ned. Fytti h...

Det positive er at jeg ikke sksl spise sjokolade igjen.

Det negative er at jeg slanker meg og nå er minst tusen kalorier rikere.

Ikke tenk på det, det er enda noen måneder igjen til sydenturen og bikiniformen
Har du lyst, har du lov!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 23:03   #129
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Ikke tenk på det, det er enda noen måneder igjen til sydenturen og bikiniformen
Har du lyst, har du lov!

Blæh. Jeg har prøvd å gå ned noen kg et år nå. Det rikker seg fader meg ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 23:06   #130
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Hvor lenge må man egentlig gå tur for å kompensere for 200 gram melkesjokolade? Det holder kanskje ikke å rusle 15 minutter til og fra butikken?

Jeg kan love deg at du ikke ønsker svar på det spørsmålet.

(Normal stor kvinne - 1200 kalorier vil si virkelig bloddryppende knallhard trening et par timer.)

Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 23:10   #131
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg kan love deg at du ikke ønsker svar på det spørsmålet.

(Normal stor kvinne - 1200 kalorier vil si virkelig bloddryppende knallhard trening et par timer.)

Godt jeg var så lat at jeg ble sittende i sofaen da.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 23:21   #132
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sjokoladetråd på en mandag, og med pågående godisstopp på minst 1 mnd. Det er ikke snilt gjort.

Jeg slenger meg med på slagordet Størst er best.

Men atte, jeg hørte om ei som ringte Freia for noen år siden og beskyldte de for å ha tuklet med melkesjokoladeoppskriften, siden smaken var blitt så rar. Og joda, Freia hadde byttet ut melk med melkepulver, og smaksforskjellen skulle være så liten at (nesten) ingen skulle merke noe. Kan det være den endringen som gjør at flere her synes smaken har forandret seg?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 23:38   #133
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du har rett.

Gammel 08-05-12, 00:00   #134
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Tommel opp

Takker for inspirerende tråd. Her skal det trykkes nedpå med sjokolade.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 15:29   #135
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Men atte, jeg hørte om ei som ringte Freia for noen år siden og beskyldte de for å ha tuklet med melkesjokoladeoppskriften, siden smaken var blitt så rar. Og joda, Freia hadde byttet ut melk med melkepulver, og smaksforskjellen skulle være så liten at (nesten) ingen skulle merke noe. Kan det være den endringen som gjør at flere her synes smaken har forandret seg?

Aha!

Jeg sprakk og labbet bort på nærmeste butikk og kjøpte den nye kokossjokoladen. Den var god, men i søteste laget.

Gammel 08-05-12, 15:43   #136
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Aha!

Jeg sprakk og labbet bort på nærmeste butikk og kjøpte den nye kokossjokoladen. Den var god, men i søteste laget.

Gammel 08-05-12, 15:46   #137
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen melkesjokolade er god, den er ALT for søt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 15:49   #138
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For søt kan du værra sjæl!

Gammel 08-05-12, 15:59   #139
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å si at sjokolade er for søtt er det samme som å si at kjøttkaker er for kjøttkakete.

Gammel 08-05-12, 16:07   #140
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjokolade kan absolutt bli for søt! Amerikanske sjokolader smaker for eksempel veldig søtt, og veldig lite sjokolade.

Jeg var nesten på gråten av lykke da søsteren min kom med en pose med disse, fra Danmark. Jeg har ikke sett dem "løst" her på mange år:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.