Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Når maten spyttes ut og man sier æsj

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-12, 20:49   #16
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når maten spyttes ut og man sier æsj

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Nå får dere sende meg fra bordet, men pastasaus fra Dolmio, det liker jeg ikke.
Jeg spytter ikke og sier æsj da, men kunne nok godt ha valgt å nyte kjøttbollene uten. Er den virkelig så næringsrik at man bør ha den med?

Nei men herregud, da, er det også noe å henge seg opp i? Vi er kanskje en av de barnefamiliene i Norge som kjøper færrest glass fra Dolmio i løpet av et år, da pastasaus normalt lages fra bunnen (tro det eller ei, de som kjenner meg). Men denne gangen hadde vi altså Dolmio.

Om den er så næringsrik aner jeg ikke - men det var nå en gang dette vi hadde denne dagen, og kjøttbollene lå oppi sausen. Ingen hos oss blir sendt fra bordet fordi de ikke liker maten. Han liker pasta. Han liker kjøttboller. Han fikk lov til å tørke av sausen om han ville det. Det er nok tilrettelegging for min del denne gangen, egentlig er jeg skikkelig møkke lei av at han må klage på nesten alt vi har til middag hver eneste dag. Kanskje jeg burde servere de uten saus neste gang.

Selvsagt kan man spytte ut mat som er varm eller som smakte meget uventet vondt. Men å tygge på maten, spytte ut med masse spytt og si ææææææææsj (for deretter å spise opp alt uten å mukke, så det er grenser for hvor ufattelig vondrt det kan ha vært) - det synes jeg rett og slett er fullstendig uakseptabel oppførsel. Det er han som har oppført seg dårlig, ikke jeg fordi jeg er slem og hadde kjøttbollene oppi sausen.

Jeg har brukt lang tid på å lage denne maten, og det er respektløst overfor meg som kokk, det er ekkelt og uapetittelig og det er særdeles lite ønskelig at Lille (copycat) på 2 skal starte med liknende oppførsel.

Sist redigert av Pelle : 02-05-12 kl 21:03.
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.