|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gave til konfirmantNissen får klare seg med grøt altså. Makan!
|
|
|
#22 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Gave til konfirmant
God plan! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gave til konfirmantI min verden er 500 ok også når det er snakk om fadderbarn. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Har skjønt at dokke syns det er teit altså. Eg har forklart meg og sagt at eg burde lagt til ei setning med at her eg bor, rundt dei eg kjenne så står setninga seg.
|
|
|
|
#27 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gave til konfirmantHadde konfirmant for to år siden og da varierte det veldig hva han fikk fra sine faddere. To gav penger + gave og en gav bare penger. Verdien på gavene syns jeg egentlig bør gå mest på hva giver har råd til/ønsker å gi, enn hva andre pleier å gi. Har konfirmant nummer to i år og regner med at gaver fra faddere kommer til å varierer også til henne. Har ingen standard for hvor mye hun "bør" få fra faddere og det tror jeg ikke hun har selv heller.
|
|
|
#28 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Gave til konfirmantJeg tror faktisk fadderbarnet mitt fikk dobbelt så mye som broren. Det handler jo faktisk om hva man har råd til. Når fadderbarnet mitt ble konfirmert var vi to voksne, mens når broren ble konfirmert var jeg ikke i et forhold og hadde ikke så god råd.
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gave til konfirmantJeg har kun to nieser, ingen andre tantebarn, og eldstemann konfirmeres nå. Hun får gave tilsvarende ca. 1200 utfra hva jeg har lyst og råd til å gi henne - jeg har vel egentlig ikke vurdert verdien så nøye i penger sånn ift "hva andre får" og sånt |
|
|
|
|
|
#30 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Gave til konfirmantMin konfirmertes i fjor. Da gav fadderene veldig variabelt. Alt er lov, tenker jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|