Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gave til konfirmant

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-12, 20:59   #21
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til konfirmant

Nissen får klare seg med grøt altså. Makan!

Ok. En liten gave i tillegg til 500,- høres mer fornuftig ut enn å doble det broren hans fikk for tre år siden ja.

Gammel 27-04-12, 21:14   #22
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Nissen får klare seg med grøt altså. Makan!

Ok. En liten gave i tillegg til 500,- høres mer fornuftig ut enn å doble det broren hans fikk for tre år siden ja.

God plan!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 21:28   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min verden er 500 ok også når det er snakk om fadderbarn.
Jeg synes gavehysteriet rundt konfirmasjon er sykt og i min familie kommer vi til å avtale beløp når ungene våre snart begynner å bli konfirmert.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 22:17   #24
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg gir mer til fadderbarn. Fadderbarna mine (som jeg er tante til) har fått 1000 kroner pluss gave. Nieser og nevøer som jeg ikke er fadder til får 1000 kroner.

Jeg ville altså gitt litt mer til denne konfirmanten enn til den forrige. F.eks. 500 kroner pluss en liten gave.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 22:19   #25
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

1000 til fadderbarn er vel et minimum?

Så teit kommentar, det avhenger da av mye som varierer fra giver til giver.

Gammel 27-04-12, 22:20   #26
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Så teit kommentar, det avhenger da av mye som varierer fra giver til giver.

Har skjønt at dokke syns det er teit altså. Eg har forklart meg og sagt at eg burde lagt til ei setning med at her eg bor, rundt dei eg kjenne så står setninga seg.

Gammel 27-04-12, 23:04   #27
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Hadde konfirmant for to år siden og da varierte det veldig hva han fikk fra sine faddere. To gav penger + gave og en gav bare penger. Verdien på gavene syns jeg egentlig bør gå mest på hva giver har råd til/ønsker å gi, enn hva andre pleier å gi. Har konfirmant nummer to i år og regner med at gaver fra faddere kommer til å varierer også til henne. Har ingen standard for hvor mye hun "bør" få fra faddere og det tror jeg ikke hun har selv heller.

Gammel 27-04-12, 23:35   #28
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror faktisk fadderbarnet mitt fikk dobbelt så mye som broren. Det handler jo faktisk om hva man har råd til. Når fadderbarnet mitt ble konfirmert var vi to voksne, mens når broren ble konfirmert var jeg ikke i et forhold og hadde ikke så god råd.
Jeg har bare 3 fadderbarn(ene er niesa mi) og 2 av dem er konfirmert, de har fått forskjellige summer i gaver. Niesa mi konfirmeres i år, og jeg regner med at hun får rundt en 1000lapp.

Gammel 28-04-12, 00:32   #29
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kun to nieser, ingen andre tantebarn, og eldstemann konfirmeres nå. Hun får gave tilsvarende ca. 1200 utfra hva jeg har lyst og råd til å gi henne - jeg har vel egentlig ikke vurdert verdien så nøye i penger sånn ift "hva andre får" og sånt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 08:25   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Min konfirmertes i fjor. Da gav fadderene veldig variabelt. Alt er lov, tenker jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.