Sv: Max uflaks
Opprinnelig lagt inn av mrc, her.
Så lenge man ikke snakker om svært høy km, er jo mye knyttet til fem års reklamasjonsrett selv om det kan regnes som slitasjekomponenter. Servopumpe blir typisk noe man skal forvente at holder temmelig lenge.
Med det sagt, man har mulighet å legge inn reklamasjon ovenfor en privat selger. Men det blir ofte en tungvindt prosess....
Jeg tror det var servopumpa som gikk til aisings på den forrige bilen min/vår. Bilen var litt over fem år, den vanlige garantitiden var ute. Bilen var kjøpt privat, og heller ikke opprinnelig solgt av den lokale merkeforhandleren. Men vi brukte dem på all service etter at vi kjøpte bilen da den var to-tre år.
Anyway, gleden var stor da verkstedet ringte meg og sa at de hadde tatt kontakt med leverandøren av servopumpa "for selv om garantien på selve bilen er gått ut, så er det meningen at denne delen skal holde i enda noen år". Så vi fikk skiftet det hele på garanti likevel. Det var god service, og sparte oss for ti tusen kroner som var første prisoverslag som vi bare var nødt å akseptere.
Sjekk om dette kan gjelde for dere også, Marit K.
|