|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Heimelaga brun saus - oppskrift?
Vi lager nok veldig lik saus.
![]() |
![]() |
#22 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heimelaga brun saus - oppskrift?Jeg synes det går raskere når jeg bruner smøret bittelitt før jeg har i melet. Men dette er vel en smakssak tenker jeg. Bruner ikke melet veldig mye heller, bare nok til å bli kvitt mel-smaken skikkelig og få litt lysebrun farge. Også justerer jeg eventuelt med sukker-kulør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Heimelaga brun saus - oppskrift?Jeg bruker smør og mel og sper med buljong. Jeg bruner ikke melet, men bruker sukkerkulør. Jeg bruker derimot et lite beger med lettrømme i, og synes at det gir veldig god smak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Heimelaga brun saus - oppskrift?Jeg bruner smøret ganske mye før jeg tilsetter mel - så skrur jeg ned plata og da lager den seg mest selv - tilsetter buljong/stekekraft/noe som gir smak etter hva vi har til mat og krydder.
![]() |
#25 |
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heimelaga brun saus - oppskrift?Henger meg på Tjorven og Niobe. Slik lærte i allefall jeg å lage brun saus på skolekjøkkenet for sånn ca 150år siden...:knirk knirk:
![]() |
#26 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heimelaga brun saus - oppskrift?
Brunost er bra å ha.
![]() |
|
|