Sv: Studine + Deltidsjobb = prostituert
Jeg hørte et utdrag av dokumentaren på radio i dag. Sjokkert ble jeg dessverre ikke, men kjente en sterk irritasjon må jeg vel si. Hun intervjuet også andre som hadde lignende opplevelser, bl.a. en jente som hadde søkt etter hybel sammen med en venninne. Dagen etter annonsen var ute fikk hun en mms med bilde av en penis, og antakeligvis (husker ikke helt) tilbud om billig hybel. Det er jo for jævlig! 
Jeg har aldri hatt en annonse ute, så den slags opplevelser har jeg ikke hatt, men spesielt som ung jente har jeg da opplevd mange respektløse menn som tydeligvis lever etter regelen "Det er jo lov å prøve seg".
Jeg husker en gang da jeg enda var naiv, og var ute på handletur i Oslo sentrum i juletider. Midt på dagen går jeg i en av disse belastede parallellgatene til Karl Johan, og en gammel mann kommer kjørende i bil. Han vinker til meg, og jeg som synes han ser ut som en koselig gammel bestefar smiler vennlig tilbake, og tenker god jul! Plutselig svinger han raskt inn til siden med et stort glis, og da gikk det opp for meg hva han var ute etter. Da var jeg rask over gaten! 
Jeg lærte jo at i denne gaten smiler man ikke til noen man ikke kjenner. 
|