Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-12, 12:16   #41
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?

Sant?

Bodde helt øverst til venstre på hjørnet mot statuene, statuene altså på banken i enden av gaten, i dette bildet Med takbalkong hele veien rundt leiligheten og utsikt _rett_ ut til statuene fra alle rom i leiligheten

(at paris er et stresshøl av dimensjoner når du har bodd der en stund og jobbet der er noe annet. metro-boulot-dodo som franskmennene sier, betyr "metro, jobbe, sove" og skal beskrive hva livet består av for stressede franskmenn. Betyr litt det samme som "tidsklemma" på norsk)

Sist redigert av m^2 : 29-02-12 kl 13:44.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 12:38   #42
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Jeg har bodd i Paris i 2 år, og det var FANTASTISK. Jeg studerte og jobbet. Fab alt sammen. I looooooove Paris.

Rundt der du skal bo er det koselig og fint. Masse turister, dont worry. Masse å titte på, shoppe og spise. Hele St Germain des Pres er vidunderlig, gå bortover mot Odeon og ta et glass vin på Les Deux Magot, eller Cafe Flores (hvor Hemingway satt å skrev!).

Stikk innom den canadiske barn som heter The Great Canadian. Ligger nede ved Seinen til venstre for place st michel (plassen med fontenen - du ser den). Kul internasjonal bar om du får hjemlengsel Eller rusler du rundt i Latinerkvartalet som en ekte turist. Mye fint å se på.

Print ut alt vi har tipsa om her i tråden. Kjøp et kart ja. Ta taxi fra flyplass, ikke sååå dyrt (max 40 euro). Be jobben betale. RER litt skummel om kvelden.

Heldiggris. Vil til Paris Nååååååååå!

Gammel 29-02-12, 13:36   #43
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

metro-boulot-dodo som franskmennene sier, betyr "metro, jobbe, skjite" og skal beskrive hva livet består av for stressede franskmenn. Betyr litt det samme som "tidsklemma" på norsk)

Eh, dodo betyr vel sove?

Selv elsket jeg de tre ukene jeg hadde praksis i Paris og jeg reiste på jobb i rusjtiden, spiste lunsj med restaurantbilletter og fikk følelsen av å være skikkelig karrieredame under studietiden. Men tre uker er jo ingenting...

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 13:44   #44
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sant nok, jeg husket feil, vi hadde en variant i vennegjengen med 4 utsagn også, hvor det 4. var skjite

metro, jobbe, sove skal det selvsagt være

Jeg bodde også i Paris i 2 år, jobbet utenfor byen og pendlet nesten en time hver vei, med arbeidsdager fra 08-18. I tillegg til trengsel på t-bane og tog og slikt fikk jeg litt nok av det etter de to årene. Jeg husker jeg syntes jeg gikk i min egen lille boble av ro og fred og kikket ut på de stressete "maurene" på utsiden da vi flyttet dit, og så etter to år gikk jeg på fortauet på vei til toget. Jeg gikk bak to gamle dager og ble veldig, veldig stresset da jeg ikke fikk gå i mitt litt kjappe tempo fordi de var så treige, og jeg kom meg ikke forbi. Da skjønte jeg at jeg var blitt "tatt av stresset" og begynte å lete etter jobb et annet sted...

De 10 årene siden jeg bodde der har jeg reist til paris på jobbmøter av 2-3 dagers varighet 3-10 ganger i året (2 ganger bare de siste tre ukene nå), så det har nok gjort at jeg etterhvert er litt allergisk mot hele byen... Det tar veldig mye tid å komme seg t/r flyplass/møtested, og blir veldig stressete på disse reisene også. Men som turist, eller hvis man ikke blir fanget opp av lange arbeidsdager og pendling, er det en fabelaktig by!

Sist redigert av m^2 : 29-02-12 kl 13:49.
Gammel 29-02-12, 13:45   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gøyere med skjite.
Og dodo høres da veldig ut som noe slikt.

Gammel 29-02-12, 15:31   #46
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjite er: caca (eller popo). Og tiss(e) er pipi. (Som tidligere au pair vet jeg jo sånt. Det ble spøkt med at gikk man for lenge hjemme sammen med barn, endte man opp med pipi-, caca-, popo-ordforråd).

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 15:43   #47
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Ja, vi sa på spøk (i kameratgjengen på jobb) "metro, boulot, dodo, caca" - som ga liksom en ytterligere dimensjon til tidsklemme

Gammel 19-04-12, 19:47   #48
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Åssen har du hatt det i Paris? Var hotellet ok? Kom du deg på rett tog??

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.