Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?
Vi rydder konstant. Og når alle ting bor et sted, er det ikke så mye jobb. Vi er en lite rotete familie, men ungene er litt bortskjemte, for vi voksne plukker en del opp etter dem.
Det kan bli rotete her også, men det er mest papirer rundt forbi, samt skitne klær på badegulvet.
Vi har ikke vaskehjelp. Mannen vasker. Jeg smårydder hele tiden, og jeg er den som tørker støv, sistnevnte skjer temmelig sjelden, men etter behov.
Mannen støvsuger to ganger i uka. Den ene litt sånn kjapt, den andre mer grundig, men ikke helt etter min standard likevel. Han vasker også gulv, men i praksis er det bare snakk om badegulvet. Vi vasker nesten aldri gulv ellers. Vi griser ikke så mye, det meste av gulvskitt er støv.
Han vasker også bad, noe som innebærer vask, speil og do. Dusj/ badekar tas innimellom når vi kommer på det. Golvet tas i blant.
Vi vasker klær innimellom, men er uhyre dårlige på å brette, noe som konstant medfører skap tomme for sokker og truser og en overfylt korg på vaskerommet.
Vinduer vaskes aldri innvendig, men annenhver måned utvendig, og da av en fyr som kommer og gjør det.
Lister og krinkelkroker tas nesten aldri.
Stort mer enn dette gjør vi ikke, men jeg går stadig med en klut i hånda og tørker litt rundt forbi.
|