|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Postens nye størrelsesreglerIrriterer meg jeg også. Sitter med endel fine klær og sko etter yngste som det hadde vært greit å få igjen litt for, men med nye sendepriser kan jeg jo ikke få solgt for mer enn portoen og da blir det for mye styr for ingenting. Så da blir det vel heller å gi bort til naboer. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
kamerat
|
Sv: Postens nye størrelsesregler
De har jo bare monopol på sendinger under 50 g. Det må jo finnes konkurrenter på sendinger over? Ellers kommer de vel nå.
|
|
|
#23 |
|
Sånn passe sane
|
Ja, det er vel noe. Kan man f.eks. bruke DHL osv? Dette er helt uutforsket for min del.
|
|
|
#24 |
|
I mål
|
Sv: Postens nye størrelsesreglerIdag traff jeg verdens hyggeligste mann. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ute på tur
|
Sv: Postens nye størrelsesreglerDe er helt utrolige på Posten.
|
|
|
#26 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Postens nye størrelsesreglerJeg fikk straffegebyr i dag jeg, for en pakke som posten selv har frankert. De mener da altså at den er større enn det den postansatte som frankerte den målte den til. Jeg tilter sammen med deg Apan, for dette er så idiotisk at jeg har ikke ord! Men jeg gir meg ikke, så jeg skal jammen krangle med dem om denne regningen her på 92 kr (= manglende porto + gebyr). Noen tips til hvordan gå frem? Ringe eller sende mail/brev?
|
|
|
#27 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Postens nye størrelsesreglerErica, jeg sendte mail til Bring da det samme skjedde meg. Jeg fikk beskjed om at fakturaen ble slettet med en gang. Du skal ikke måtte betale straffegebyr når det er Posten som har gjort feil. Det var ikke noe problem i det hele tatt.
|
|
|
#28 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Jeg mailet til en adresse jeg fant på nettsiden. Man skal ikke straffes når man har levert over disk.
|
|
|
#29 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Det der har skjedd meg også. Jeg bare sendte mail, og jeg fikk beskjed om at jeg selvsagt ikke skulle betale streffegebyr. Ja, også fikk jeg en beklagelse og alt mulig. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Postens nye størrelsesreglerJeg slenger meg på
|
|
|
#34 |
|
Curlingkone
|
Sv: Postens nye størrelsesreglerKanskje de som selger vakuum-maskiner opplever oppsving i salg nå?
|
|
|
#35 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Postens nye størrelsesreglerJeg synes det var helt kostelig da jeg fikk hentelapp i posten på en pakke som var blitt sendt til feil postkontor fordi avsender hadde skrevet ett siffer feil i postnummeret. Hentelappen hadde de altså klart å sende til riktig adresse likevel, mens selve pakken kom feil. (Det kan jo sikkert skje pga automatiske systemer som fungerer forskjellig for brev og pakker eller noe). Det som tok kaka var at det ville koste meg 100 kroner å få sendt pakken til riktig postkontor!
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Det gjorde min mor også, sendte en pakke fra post i butikk, de frankerte for henne. Likevel kom det regning. Hun har selvsagt skrevet klage, venter på svar.
|
|
|
#37 |
|
Hertuginne
|
Jepp, det er reelt dyrere for posten om pakkene er utenom standardstørrelse. Veldig stor andel av postsortering er automatisert, med minst mulig manuell inngripen. Om pakkene faller utenom standard størrelse passer de ikke inn i den automatiserte sorteringen og dermed må det mennesker inn og fikse. Arbeidskraft koster og det tar også Posten betalt for.
|
|
|
#38 |
|
Librocubicularist
|
Eg ser forsåvidt den. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
www.bomulls.no
|
|
|
|
#40 |
|
www.bomulls.no
|
Men det er jo SYKT at de har så lite monn å gå på i forhold til avvik på størrelse. Galskap I say.
|
![]() |
|
|