Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Avsporing - rotetråd

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-12, 15:04   #21
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing - rotetråd

Her jeg så absolutt med...

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:16   #22
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Var det OK som jeg gjorde, at vi starter med en oppgave? Eller skal vi bare gjøre hva som helst.

Bør vi poste før- og etterbilder?

Kom med innspill

Gammel 12-04-12, 15:29   #23
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Var det OK som jeg gjorde, at vi starter med en oppgave? Eller skal vi bare gjøre hva som helst.

Bør vi poste før- og etterbilder?

Kom med innspill

Bilder er jo ekstra inspirerende

Gammel 12-04-12, 15:34   #24
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gammel 12-04-12, 15:40   #25
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er litt morsomt med oppgaver, jeg. Og hvis man har det strålende rent og ryddig det stedet, så kan man vel finne på noe sjøl. (Men igjen, hvis man har det strålende rent og ryddig er man vel ikke med i denne tråden ...)

Gammel 12-04-12, 15:50   #26
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke i dag altså. Må stresse hjem, hente poden, hive i oss noe mat og rett på trening. Mannen jobber, så jeg må ordne alt selv.

Jaja, eller kanskje jeg kan gjøre noe når pompen er i seng? Det vil sikkert bråke litt om jeg skal surre rundt.

Gammel 12-04-12, 15:52   #27
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Om man ikke er med en dag så gjør jo ikke det noe. Baby steps - you know!

Gammel 12-04-12, 15:53   #28
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Når vi har gått tom for oppgaver (= strøkent) så får vi begynne muffinsbaketråd og tips om fargekoordinerte klær for ungene.

Gammel 12-04-12, 16:03   #29
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir med. Kjæresten min skal feire familiebursdag hjemme hos meg på søndag, og det kommer mennesker jeg ikke har møtt før. Det hadde vært greit om huset så litt hyggeligere ut.

I ettermiddag må jeg konsentrere meg om å få pakket og sendt noen bursdagsgaver, men ikke umulig at jeg rekker 30 minutters rydding i stua også.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:06   #30
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men skal vi gjøre hva som helst på de 30 minuttene eller skal det finnes en hovedoppgave i tråden som vi "skal" gjøre?

Gammel 12-04-12, 16:10   #31
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Det blir vel litt opp til hver enkelt, men jeg har laget en egen tråd som heter ryddestafett- og første oppgave er å rydde i baderomssaker. Kaste det som ikke brukes, gått ut på dato osv.

Gjerne rapport med før- og etterbilder.

Og neste gang er det noen andre som bestemmer hva vi skal gjøre. Man kan selvsagt gjøre hva som helst, men hos sjusker som meg, så er det neppe sånn at en oppgave vil være helt overflødig.

Gammel 12-04-12, 23:05   #32
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Når vi har gått tom for oppgaver (= strøkent) så får vi begynne muffinsbaketråd og tips om fargekoordinerte klær for ungene.

Da lærer vi sikkert det bloggetrikset som er å bake uten å rote også.

Gammel 12-04-12, 23:27   #33
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 12-04-12, 23:27   #34
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil være med. Nå som sesongen skifter blir det også et spark bak til å fjerne alt vinterstæsj, det utsetter jeg alltid alt for lenge. Ja, ikke at det ikke er nok å ta fatt på ellers, altså. Med mann som tidvis bor på jobben og tre unger som fortsatt tror at huset rydder seg selv føler jeg alt for ofte at jeg måker snø i snøstorm så snart jeg begynmer med litt mer omfattende ryddeprosjekter.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 23:37   #35
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil gjerne være med!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 23:52   #36
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

ikke umulig at jeg rekker 30 minutters rydding i stua også.

Særlig. Absolutt umulig å rekke dette i dag, men jeg har fått sendt en og pakket ytterligere fire presanger. Alle tremenningene til barna har bursdag i samme måned som fettere og kusiner. Stuebordet er oversvømt av gavepapir, prislapper klistret på voksduken og innhold fra esken der jeg har alt som vi bruker til å lage kort selv. Jeg begynner i morgen.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 02:46   #37
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jegburde bli med, men er litt midt oppi oppussing, så jeg blir med om en liten stund.
Men bør ha det overflateryddig om en uke da, for da er det bursdagfeiring for eldstegutten min.

Gammel 15-04-12, 02:49   #38
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg burde. Men dagsformen min er ikke til å stole på, så jeg føler jeg kommer til å skulke unna de dagene jeg ikke klarer

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 12:51   #39
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kan jeg få bli med?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 13:02   #40
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Her kan ALLE få bli med, klart det!!

Maxine - jeg setter deg på lista, og så gjør du det du orker. Du er blant medsjusker, så alle har forståelse for at man ikke er perfekt og får gjort alt av den ene eller andre grunnen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.