|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Off the map.
|
Sv: Siste Mallorca-spørsmål: Cala Bona eller Cala d'Or?Jeg har aldri vært på Mallorca, men det finnes helt sikkert mye du kan se som ikke innbefatter turistmat og skandinaver. Det er en ganske stor øy, og jeg har hørt mye fint om den.
|
|
|
#22 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siste Mallorca-spørsmål: Cala Bona eller Cala d'Or?Ja, jeg lurer på om jeg sksl gi det en sjanse. Leiebil blir det garantert. Det gjør vi alltid. En gsng var vi så mye på farten at da ungene siste dagen traff noen andre unger bassenget, viste det seg at de hadde vært der hele tiden mens vi var der. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siste Mallorca-spørsmål: Cala Bona eller Cala d'Or?Utfra hva du skriver tenker jeg dere er litt som oss når dere er på ferie. I så måte likte vi Cala Bona godt, jepp det var turister og skandoinaver, men det var likevel mindre charter enn mange andre steder jeg har vært (vi var der dog tidlig i juni). Mallorca har noe for de aller fleste - med leiebil kan dere få sett mye av øya. Vi var i Grottene, port de soller, alcudia mm. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Siste Mallorca-spørsmål: Cala Bona eller Cala d'Or?Cala dor har fine små viker med klart vann. Vi bodde litt utenfor sentrum og gikk en km og to for å komme til en knall fin strand/bukt uten solsenger og selgere. Mye nærere var vi i en enda mindre bukt. vi var også innom de større strendene: Ferrera ?? osv. Der likte jeg meg ikke. Inne i byen var det diverse shopping, noen litt fancy butikker. I havnen låg det rader på rader med luksusbåter. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Siste Mallorca-spørsmål: Cala Bona eller Cala d'Or?Vi stortrivdes på Cala Bona. Stranda er ikke tipp topp rett nedenfor sunwing men mintoget går flere ganger i døgnet og man kan leie sykler med plass for barn også så jeg ville ikke latt det trekke så mye ned. Man kan bestille oppgradert leilighet med havutsikt - kjempefin. Barneklubb for både små og aktiviteter for litt større. Nydelig mat - og man kan jo få sånn sunwing inclusive -dvs frokost alle dager og lunsj og middag 10/14 dager. Da spiser barn under 12 år gratis. Jeg kan sende deg noen bilder på pm dersom dette er av interesse.
|
|
|
#26 |
|
Kontrollfrik
Sv: Siste Mallorca-spørsmål: Cala Bona eller Cala d'Or?Tusen takk! |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kontrollfrik
Sv: Siste Mallorca-spørsmål: Cala Bona eller Cala d'Or?Nå har jeg atter en gang "klaget" litt til mannen over at vi aldri funnet billige flybilletter og leiligheter selv. Han mener at det helt klart har sammenheng med hvor vi bor og hvor de flyr. Han sier at detbilligeste han har funnet til nå er flybilletter til 4000 pr pers (altså 16000) og 12000 for leilighet med basseng (basseng er et krav) i to uker. Leiebil kommer i tillegg. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Kontrollfrik
Sv: Siste Mallorca-spørsmål: Cala Bona eller Cala d'Or?
Sist redigert av Hyacinth : 22-03-12 kl 23:35. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Sv: Siste Mallorca-spørsmål: Cala Bona eller Cala d'Or?Mange av de typiske charter/sydenstedene koster rundt 13-16000 i fly for fire. Vi flyr til Milano, var litt fleksible på avreisedager og betaler isteden 5000 kr. For leilighet (dog kun to roms), betaler vi rundt 8000 kr. Om du er interessert kan jeg sende deg sted på pm. Leiebil og 1-2 netter på hotell kommer utenom. Har søkt litt før vi endte opp med dette alternativet, kunne lett blitt mye dyrere også. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Sv: Siste Mallorca-spørsmål: Cala Bona eller Cala d'Or?Stavanger-milano med SAS koster feks for 2 voksne og 2 barn 8000 i slutten av juni. En lik reise som det vi gjør vil da komme i underkant av 24000. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Palma Nova er skrekkelig.... jeg skal aldri tilbake dit. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kontrollfrik
Takk! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Kontrollfrik
Gjorde et søk nå og det billigste jeg finner er 10500, som heller ikke er ille. Og det er søndag-søndag, altså korresponderer det ikke med de fleste utleiehus, så da må vi legge til noe hotell. Det billigste vi har funnet av ferieleiligheter ligger på ca 13-14000. Må ha to rom. og leiebil. Flytidene gjør at vi må reise 04.00 om natta og flytidene er 7-9 timer. Sist redigert av Hyacinth : 23-03-12 kl 10:07. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Sv: Siste Mallorca-spørsmål: Cala Bona eller Cala d'Or?Ikke sikkert det blir billigere, men kanskje mer opplevelse om du ikke vil ha charterpakka |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Siste Mallorca-spørsmål: Cala Bona eller Cala d'Or?Cala Bona er veldig fint mhp utflukter ihvertfall. Jeg er jo fan av sunwing-konseptet når man har med seg barn...
|
|
|
#36 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2009
![]() |
Sv: Siste Mallorca-spørsmål: Cala Bona eller Cala d'Or?Jeg sitter selv å saumfarer nettet om dagen etter ferie |
|
|
|
![]() |
|
|