Sv: Billige familieferier?
Opprinnelig lagt inn av cecix, her.
Man må heller ikke glemme at mange sysselsettes på disse hotellene\senterene også, helt sort\hvitt er det ikke.
Jeg er fullstendig klar over at det ikke er en ny ferieform, jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre? Selvfølgelig blir problemet større jo mer utbredt det blir, og vi er inne i en trend hvor det rike vesten ønsker fordelene ved det fattige sør og øst, men helst ikke problemene inn på livet.
Og selvsagt er det ikke sort/hvitt, det har heller ingen påstått. I artikkelen jeg linket til står det for eksempel om forskjellen på AI som flyr inn alt av mat og produkter og betaler de lokale luselønn, versus de som benytter seg av lokale ressurser.
Akkikelve syns jeg noen av argumentene for AI som har kommet nå i denne tråden minner om de for barnearbeid, for ungene har ikke noe alternativ. Om man fortsetter å reise til land, men lar være å benytte seg av AI er man med på å bygge opp lokal økonomi.
Opprinnelig lagt inn av Simone, her.
Denne må eg berre korrigere, for du har tydeligvis ikkje vore på Sunwing, Tallulah.
Korrigere meg for hva Sunwing skriver på sine egne sider? 
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Jeg er helt enig med deg i at det er en formulering som ikke samsvarer med mine verdier rundt en familieferie. Dog blir det jo ikke akkurat veldig mye slik tid i praksis heller ikke om man utnytter alle slike muligheter, men jeg er enig i at utsagnet i seg selv skisserer en veldig delt ferie.
Jeg har vært litt uklar, for det jeg i hovedsak reagerer på er den voksende promoteringen av delte ferier og andre aktiviteter, som jeg igjen mener underbygger at ulike publikumsgrupper ikke kan trives sammen. Familievennlig har i mange sammenhenger, ikke bare charter, blitt synonymt med barneparkering, og man lager konsepter hvor man bare kan henge med folk fra samme segment. Barnehoteller, pensjonisthoteller, ungdomshoteller osv. osv. Man promoterer barnefrie hoteller med at det er det barna som er et problem, når sannheten egentlig er at det er den skjevt sammensatte kundegruppen som blir problematisk. Jeg syns det er sunnere for samfunnet med konsepter hvor man blir nødt til å forholde seg til, og respektere, flere segmenter på en gang. Dette går ikke bare på charter eller AI, men generelle samfunnstrender.