Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.
Det er ganske typisk for kvinnesyn på bygda, dette. Jeg har tilgode å høre bygdedyret ta damer eller jenters parti når det er snakk om voldtekt, overgrep, incest, vold i ekteskap eller en helt alminnelig skilsmisse for den saks skyld.
Der jeg kommer fra er det ALLTID mannen som får sympati, de som anmelder voldtekt blir ALLTID trukket i tvil, det er ingen som kan TRO at N.N. kan ha voldtatt døtrene eller slått dem med belte, han virker jo helt VANLIG, man gikk jo på skole med ham, jobber med ham og alt? Og mannen,stakkar, blir alltid forlatt av den onde onde drittkjerringa som ikke ville være hos ham mer. Min egen mor er en fanebærer i dette korstoget mot kvinner.
Alltid - som at alt dette har skjedd i bygda di?
Jeg tror nok det er et litt typisk syn, kanskje heller ikke kun i bygda.
Jeg tror mange er litt når det kommer til at noen de kjenner kan ha utført voldtekt og vold mot andre. Og det tror jeg også kan gjelde folk man har en (nær) relasjon med, selv om man bor i by.
I vår lille bygd har vi ikke hatt noen «saker» enda, hverken med tanke på voldtekt og/eller vold mot damer. Så jeg vet ikke hvordan det er her.