|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassJeg er jo bare dum som vegrer meg for å besøke slekta, jeg vet det. Jeg får bare angst av språkbarrierer, blir klam og svett og vil bare synke ned i gulvet. Hadde de enda snakket engelsk, men de kan ikke ett kløyva ord, med unntak av søskenbarna til mannen, som kan si "fakk yo" og et par uttrykk til i samme gate.
|
|
|
#62 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassJa Roma er fint og Vatikanet kan være fantastisk. Vi var der klokken 7 om morgenen, det var veldig stilig - ingen kø, bare noen få mennesker der, i hovedsak prester. Når vi gikk forbi 2 timer senere så var det kø rundt hele plassen, sikkert et par timers venting. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassFlott at du sier det, sånne tips er gull verdt! Mine unger er veldig flinke til å stå i kø, men det er ikke akurat morsomt, så vi vil jo helst unngå for lange køer. Takk.
|
|
|
#64 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassDu bør også stå tidlig opp om du skal i Colloseum. Vi var der 8.30 en lørdag i sept. og det var greit med kø men en halvtime etterpå var det milievis med kø. Hvordan er det midt på sommeren da, tro..
|
|
|
|
#65 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassTakk, greit å vite. Vi sover ikke lenge på ferie uansett, i Hellas var vi oppe før fuglene, trives best med å få med oss tidlige morgener på ferie.
|
|
|
#66 |
|
rakkarpus
|
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassMen om du skal til Bulgaria med Ving, da tror jeg du havner på typisk turistplass med rølp og harry og svenske og norske flagg. Sikker på at det er noe ikke-turist-aktig der du ev skal i Bulgaria?
|
|
|
#67 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassAner ikke, det virker jo som en familieplass. Rhodos (med Ving) var ikke rølpete, men jeg har ikke vært her. Jeg kan takle turisme altså, jeg ville jo i utgangspunktet egentlig ikke ha det, men nå vil jeg på charter, tror jeg. Eller ikke.
|
|
|
#68 |
|
rakkarpus
|
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassHar du sett på Lilleput Reiser? Charter til "ikke-charter"-steder med mye opprinnelig kultur, natur. Noen steder mer enn andre, selvfølgelig.
|
|
|
#69 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassEt vennepar av oss har nettopp kommet hjem fra en fire dagers kjærestetur til Roma. De har hatt det helt fantastisk og anbefaler alle å reise dit. Men uten barn. De var begge veldig glade for at de dro dit på kjærestetur og ikke på familietur. Hadde de dratt dit på familieferie hadde det ikke blitt noe morsomt for hverken barna eller dem selv. Deres barn er 4 og 7 år. Om de skulle dratt dit med barn ville de dratt når barna var eldre.
|
|
|
#70 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassRoma med barn kan være helt fint det altså. Vi var der noen dager (etter 14 dager et annet sted), for et par år siden. Vi leide faktisk leilighet istedet for å bo på hotell, det var veldig greit. God standard og genial beliggenhet (rett ved Spansketrappen). Tror hotellstandarden kan være litt ymse, det blir fort dyrt om hotellet skal være sentralt og med svømmebasseng. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassPegasos World har jeg drømt om lenge, men det er spinndyrt, og det er nok lite igjen der nå. Jeg kan se, men jeg husker at jeg nesten hylte da jeg så prisen i fjor, vi må jo reise i fellesferien.
|
![]() |
|
|