Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplass

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-12, 16:18   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplass

Jeg er jo bare dum som vegrer meg for å besøke slekta, jeg vet det. Jeg får bare angst av språkbarrierer, blir klam og svett og vil bare synke ned i gulvet. Hadde de enda snakket engelsk, men de kan ikke ett kløyva ord, med unntak av søskenbarna til mannen, som kan si "fakk yo" og et par uttrykk til i samme gate.

Svigerfar var med sist, han tolket jo alt mellom oss, så da gikk det jo bedre. Mannen min skjønner hva de sier, men sliter jo litt med å kommunisere tilbake. Men han er jo roligheten selv og klarer alltids å gjøre seg forstått. Og jeg har jo møtt dem før, de er verdens søteste. Dog har de store problemer med å skjønne at jeg er vektoperert (og enda verre nå som jeg er veganer ...) og ikke kan spise tredve kilo mat i slengen. Pluss dessert.

Hmm svømmebasseng ja, det bør vi nok ha. Skal ta et nytt søk. Hvis noen vil hjelpe meg så blir jeg evig takknemlig, men jeg skal alltids klare det selv også. Jeg fant en finfin side her:

http://no.hotels.com/search.do?desti...chParams.rooms

Gammel 26-03-12, 16:37   #62
Johansen43
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2012
Johansen43 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja Roma er fint og Vatikanet kan være fantastisk. Vi var der klokken 7 om morgenen, det var veldig stilig - ingen kø, bare noen få mennesker der, i hovedsak prester. Når vi gikk forbi 2 timer senere så var det kø rundt hele plassen, sikkert et par timers venting.

Tungt å stå opp så tidlig på ferie, men det var virkelig verdt det.

Johansen43 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 16:40   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott at du sier det, sånne tips er gull verdt! Mine unger er veldig flinke til å stå i kø, men det er ikke akurat morsomt, så vi vil jo helst unngå for lange køer. Takk.

Gammel 26-03-12, 19:16   #64
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Du bør også stå tidlig opp om du skal i Colloseum. Vi var der 8.30 en lørdag i sept. og det var greit med kø men en halvtime etterpå var det milievis med kø. Hvordan er det midt på sommeren da, tro..

Gammel 26-03-12, 19:21   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Takk, greit å vite. Vi sover ikke lenge på ferie uansett, i Hellas var vi oppe før fuglene, trives best med å få med oss tidlige morgener på ferie.

Æsj, vi blir ikke enige. Jeg og åtteåringen vil mest til Bulgaria på charter faktisk. Trooor jeg. Jeg vil til Italia også, har jo som sagt drømt om å oppleve Roma, men akkurat nå frister latmannslivet mye mer. Sønnen min og pappaen vil til Italia og helst ikke Bulgaria. Jeg klarer ikke å bestemme meg overhodet. Det ene sekundet vil jeg bare ha hotell- og bassengferie der jeg ikke trenger å løfte en finger og jeg VET at ungene vil stortrives, mens i neste øyeblikk vil jeg gjerne oppleve Roma og er redd jeg vil kjede meg i 2 uker ved et basseng. Men charter (Ving) er så trygt, man vet hva man kommer til, liksom. Jeg har sittet og sett på hoteller i Roma nå, og flere av dem blir jo slaktet ifølge kommentarene, men det var endel ok hoteller også altså.

Nei, jeg har noen timer igjen å bestemme meg på. Innen jeg går i seng i kveld skal vi ha bestilt. :gaaaah: Skulle jo tro det var liv og død, dette her.

Gammel 26-03-12, 21:00   #66
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Men om du skal til Bulgaria med Ving, da tror jeg du havner på typisk turistplass med rølp og harry og svenske og norske flagg. Sikker på at det er noe ikke-turist-aktig der du ev skal i Bulgaria?

Gammel 26-03-12, 21:11   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Aner ikke, det virker jo som en familieplass. Rhodos (med Ving) var ikke rølpete, men jeg har ikke vært her. Jeg kan takle turisme altså, jeg ville jo i utgangspunktet egentlig ikke ha det, men nå vil jeg på charter, tror jeg. Eller ikke.

Gammel 26-03-12, 22:10   #68
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Har du sett på Lilleput Reiser? Charter til "ikke-charter"-steder med mye opprinnelig kultur, natur. Noen steder mer enn andre, selvfølgelig.

Gammel 26-03-12, 22:40   #69
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Et vennepar av oss har nettopp kommet hjem fra en fire dagers kjærestetur til Roma. De har hatt det helt fantastisk og anbefaler alle å reise dit. Men uten barn. De var begge veldig glade for at de dro dit på kjærestetur og ikke på familietur. Hadde de dratt dit på familieferie hadde det ikke blitt noe morsomt for hverken barna eller dem selv. Deres barn er 4 og 7 år. Om de skulle dratt dit med barn ville de dratt når barna var eldre.

Ser du har vært innom tanken på Tyrkia. Har du vært inne på Nazar sine sider? Vi var i Tyrkia i august i fjor. På Pegasos World. Vi hadde det helt fantastisk! Barnevennlig med både piratklubb, barneklubb, barnedisko, et gedigent og kjempefint svømmebasseng, stranda 50 meter fra den delen der vi bodde og god mat. All inclusive da men...
Det gikk ofte busser fra hotellet og inn til Side. Kostet nesten ingenting. Så vi kjedet oss ikke for å si det sånn. Side er jo en fantastisk by.
Jeg har surfet litt rundt og kikket på diverse steder vi kan dra til sommeren, men vi hadde de så utrolig bra at vi har egentlig bare lyst til å dra dit igjen.

Gammel 26-03-12, 23:34   #70
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Roma med barn kan være helt fint det altså. Vi var der noen dager (etter 14 dager et annet sted), for et par år siden. Vi leide faktisk leilighet istedet for å bo på hotell, det var veldig greit. God standard og genial beliggenhet (rett ved Spansketrappen). Tror hotellstandarden kan være litt ymse, det blir fort dyrt om hotellet skal være sentralt og med svømmebasseng.

Vi kjørte sightseeingbuss, var i Vatikanet, på Colosseum og vandret ellers rundt i byen. Disneybutikken var et must (og er nok det for minsten din).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 09:24   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Pegasos World har jeg drømt om lenge, men det er spinndyrt, og det er nok lite igjen der nå. Jeg kan se, men jeg husker at jeg nesten hylte da jeg så prisen i fjor, vi må jo reise i fellesferien. Men jeg skal dit en gang, jeg er jo litt barn selv når det gjelder svære bassenger og sånne ting, hehe.

Jeg SKAL til Roma en gang uansett, om det ikke blir nå så blir det om 1-2-3 år. Jeg fant faktisk ganske rimelige hoteller i ikke så lang avstand fra sentrum, med basseng og det hele. Ca. 1000-1300 kr natta for oss alle sammen. Fine hoteller og, men noen hadde fått dårlig rykte på kommentarfeltet, så da holder jeg meg jo unna.

Tviler ikke på at ungene mine hadde digget Roma, de er enkle sånn og liker det meste. Spesielt eldste elsker sightseeings, og drømmer om å reise til Paris for å se Eiffeltårnet, og til Egypt for å se pyramidene og Sphinxen (det samme gjør mora). Men i år hadde de så voldsomt lyst på en ren badeferie, og jeg kjenner jeg drømmer litt om det selv også, ren avslapning.

Vi satt oppe til tolv i går kveld og lette, men ble ikke enige. Jeg skulle jo opp halv seks i dag så vi måtte bare komme oss i seng og utsette det til i dag, så i kveld får vi sette oss ned igjen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.