Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan definerer du romantikk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-12, 09:21   #41
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan definerer du romantikk?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

For meg er egentlig romantikk i to kategorier. Den ene er det mange beskriver her, små eller store ting man gjør for å gled hverandre, gjerne med det som grunnlag at man kjenner hverandre godt og gjør noe som er helt spesielt for den andre.

Den andre typen er romantikk man skaper sammen. Altså ikke noe jeg gjør for partneren eller han gjør for meg, men ting vi gjør sammen fordi det styrker forholdet og får oss til å føle den spesielle samhørigheten som er bare oss to. Jeg vil egentlig ikke nevne konkrete eksempler, det blir faktisk for personlig. Men for meg er disse magiske stundene mellom oss to viktigere og mer romantisk enn det enkelthandlinger for å glede den andre i hverdagen er. Selv om jeg absolutt setter pris på at begge deler er til stede.

Jeg tenker på romantikk som det siste du skriver om her. Jeg er enig i at alt det andre er hyggelig, men det er ikke det jeg tenker på som romantikk. Hverdagsromantikk, ja, tja, jeg kan kanskje gå med på å kalle det det.

Romantikk for meg, er når vi har det så koselig sammen at det bobler over av kjærlighet i hjertet mitt. Det kan være at vi hører på en spesiell sang sammen, går en tur, eller er på restaurant, eller når vi har skikkelig god tid til en lang samtale, eller spiser middag hjemme ved spisestuebordet med levende lys uten barna. En type situasjon kan være romantisk en gang men ikke en annen gang, det er liksom stemningen og følelsene som avgjør for meg.

Gammel 15-03-12, 09:23   #42
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes potetstappe i hjerteform høres kjemperomtantisk ut.
Vet ikke om det er det mest romantiske mannen kan tenke seg.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 09:30   #43
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke de små og store tingene man gjør for hverandre i hverdagen er romantisk. Det er hensynsfullt og snilt og hyggelig.

Men romantisk... altså, om jeg hadde syntes det hadde vært stas med stevnemøter ala Lady og Landstrykeren, så hadde jeg definert det som romantisk. Men det virker bare kleint for meg.

Akkurat nå kan jeg ikke huske at jeg noen gang har vært borti romantiske greier jeg.

Gammel 15-03-12, 09:32   #44
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Blomster, fiolinmusikk og levende lys vel!

:elementært:

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

For de som ikke kjenner meg - det var ironi.

Jah, så egentlig var det ikke ironi, når jeg får tenkt meg om. Romantikk = levende lys, blomster, svulmende store ord og følelser.

Gammel 15-03-12, 09:46   #45
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hverdagsromantikken vår kan være å se enda en episode med Big Bang Theory.

Hyggelig skal man helst alltid være, romantisk blir det gjerne når man strekker seg litt ekstra.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:29   #46
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Romantikk for meg, er når vi har det så koselig sammen at det bobler over av kjærlighet i hjertet mitt. Det kan være at vi hører på en spesiell sang sammen, går en tur, eller er på restaurant, eller når vi har skikkelig god tid til en lang samtale, eller spiser middag hjemme ved spisestuebordet med levende lys uten barna. En type situasjon kan være romantisk en gang men ikke en annen gang, det er liksom stemningen og følelsene som avgjør for meg.

Ja, ikke sant?

Og om en person da skal defineres som ikke romantisk tenker jeg at det må være en person som ikke vil eller kan delta i sånne stunder, og ikke er interessert i å være med på å skape rom for dem. For det var vel spørsmålet i tråden her egentlig? :synsehusker:

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:38   #47
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spontant hyggelige ting som gjøres bare fordi den andre blir glad, det er romantisk.

Min mann er ikke så flink til å handle blomster, men han er en jævel på å la meg sove lenge, servere god kaffe på senga med sjokolade til, lag kveldsmat og tenne lys, lage te til meg når jeg strikker og ser på TV, sørge for at jeg får tid til å trene osv.

Gammel 15-03-12, 10:57   #48
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det kan defineres som romantisk at hun lager kaffe til ham hver morgen bare fordi hun vet han blir glad, sant?

Så absolutt. Mannen min er ikke enig. Han synes jeg er den mest uromantiske som finnes.

Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:24   #49
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hverdagsromantikken er best. Som da jeg var syk og mannen fyrte i peisen før han gikk på jobb. Deilig å stå opp til varm stue.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 16:24   #50
leile
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2012
leile har et hav av muligheter foran seg
Standard

Synes også at hverdagsromantikk er det aller beste. Små detaljer betyr utrolig mye. For eksempel i morres, før jeg dro på jobb, da stod kjæresten opp før meg, og dekket på til frokost (lenge før han måtte opp), slik at vi kunne være sammen. Det var romantisk... på en litt trøtt måte

leile er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.