Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal dere gjøre i påskeferien?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-12, 23:47   #61
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?

Mett nekter å sitte dypt inne i de Haldenske skoger med meg på det tidspunktet (37 uker pluss), så vi sender LilleBøll med besteforeldrene på hyttetur og holder oss hjemme, i nærheten av Ahus.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 00:04   #62
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi blir hjemme. Påskeegg, krim på skjerm og i bok, tur i fjæra, bytur, kanskje skitur, kanskje sykkeltur, kanskje kino, god mat og rolige dager i alle fall. Eldste reiser til mormor i feriene, så vi har bare gutta hjemme. (Synd det er den barnevaktkapable som reiser bort, bare...)

Gammel 12-03-12, 01:42   #63
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal 8. året på rad til Femunden. De andre skal gå på ski, mens jeg er på hytta. Godt å være sammen på tur, men litt frustrerende at jeg ikke har ork til å komme meg på ski.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 08:02   #64
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hyttepåske ved sjøen.

Og til tross for at den sedvanlige turen til hytta på fjellet må vike også i år, ungene er ennå ikke særlig skivante, så påsken min inneholde påskekrim (på radioen og i bok), enorme mengder marsipan, et glass hvitvin i sola og frokoster med Viggo Valle.

(Men hvor er påskesmiliene?)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 08:25   #65
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja, påskelabyrinten må jeg få med meg. Det har vært noen år uten, men jeg har savnet den. så satser på at ungene klarer å være rolig en time sånn et jeg kan høre på den

Gammel 12-03-12, 08:34   #66
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Første del hjemme , andre på hytten ved sjøen

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 08:34   #67
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Påskelabyront, bok og tøfler er obligatorisk.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 08:52   #68
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Jobba, as usual. I år har eg påskehelg og mannen palmehelg.

Sidan eg starta opp i turnus har eg hatt palmehelg eller påskehelg annakvart år. Mannen har alltid hatt vakt motsatt helg av meg. Han har rett nok heimevakt, men det betyr at me ikkje kan reise nokon plass.

Men greit nok, når først våren har byrja å kome fristar det virkelig ikkje å pakke seg opp i fjellet. Barna elskar det, og får heldigvis vere oppe med besteforeldre og pappa i påskehelga.

Gammel 12-03-12, 08:56   #69
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Første del av påsken skal tilbringes i London, siste del skal vi være hjemme og ha asfaltpåske. De er de beste. Oslo er er ekstra fin i påsken.
Ja, så blir det vel rebusløp for å finne påskeegg, rødvin lammelår og gode venner, og kanskje, kanskje en tur i skogen. Blir bra det.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 09:00   #70
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Ja, så blir det vel rebusløp for å finne påskeegg, rødvin lammelår og gode venner,

Fritt for å finne rødvinen først!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 09:04   #71
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Påskelabyrinten ja, hvordan kunne jeg glemme den. Etter en påske på hotell i Bodø var jeg hekta.

Gammel 12-03-12, 09:05   #72
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Fritt for å finne rødvinen først!

Det er jeg som lager rebusen og det er jeg som finner rødvinen først. Alltid!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 09:14   #73
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Vi skal til Hafjell! :-)
Mamma og pappa har hus der, så det er stort sett der vi har vært i påsken de siste årene. Jeg har fri hele påsken, mannen skal jobbe mandag-onsdag, så han kommer etter når han er ferdig med jobbingen. Håper på noen skiturer, god mat og tid med familien!

Gammel 12-03-12, 09:49   #74
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Vi er som regel heime i påska.
Jeg skal jobbe fredag til mandag i palmehelga, resten har jeg fri, og det har mannen også.
Det blir vel litt stelling i hagen om været er fint, muligens litt oppussing, litt krim og masse håndarbeid for min del.

Gammel 12-03-12, 10:12   #75
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal nok på hytta en tur. Der kan vi kose oss med bading i stamp og turer i skogen. Så blir det minst en påskekrim på tv, og gjerne et par i bokform, strikketøy, pølsegrilling på bål, påskeegg, og masse kos for store og små.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:35   #76
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er faktisk ikke helt sikker. Vi er på husjakt og kan være huseiere i slutten av uka. I såfall må vi nok muligens bruke litt tid på flytterelaterte ting i påsken.

Jeg liker påsken veldig, veldig godt, men en fin påske kan være alt fra primitiv fjellpåske til storbyferie og alt mellom disse ytterkantene. Påskestemninga har en tendens til å komme uansett.

Kanskje vi drar til mormor noen dager. Hun bor omtrent på fjellet og der er alle elementene fra påsken i barndommen.

Gammel 12-03-12, 11:15   #77
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Ei lang veke der eg må underholde tre troll som kjedar seg fordi alle andre er vekke og dei ikkje har nokon å vera med. Mannen jobber.

Gammel 12-03-12, 11:27   #78
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Ja, så blir det vel rebusløp for å finne påskeegg, rødvin lammelår og gode venner, og kanskje, kanskje en tur i skogen. Blir bra det.

Tipper vennene deres håper at dere ikke blir så glade når dere finner rødvinen at dere glemmer å lete etter dem. Da blir de sittende på gjemmestedet sitt hele påsken, og det høres temmelig traurig ut.

Gammel 12-03-12, 11:33   #79
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hjemme og ha asfalt påske
Krim på TV, krimbøker, påskedigg i bøtter og spann, kryssord og strikketøy.
i vertfall første del av påsken.
Jeg skal jobbe hele påskehelgen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 11:35   #80
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år blir det en veldig annerledes påske, for vi drar til Florida på skikkelig turistferie med temaparker langt oppe på prioritetslista.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.