Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Harr'u tampongkort?"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-12, 21:43   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg tror ikke de ville laget et program som Trekant med mindre de på forhånd hadde undersøkt blant målgruppen at det var et "greit nok" program å lage. Jeg kan heller ikke tenke meg at det samme programmet hadde vært aktuelt å lage for et par tiår siden.

Jeg vil jo nødig påstå at alt er helt likt - ting er alltid i forandring og unge snakker sikkert friere om sex nå enn for 20 år siden. Og det er bra - misforstå meg ikke. Mangel på skam og hemmende flauhet er et ubetinget gode.

Men kropp og sex og kroppsvæsker og i det hele tatt - det er et privat område. Og jeg tenker at det ligger i menneskenaturen at det skal være det. At det ikke er noe galt i at det er sånn. Jeg synes ikke det er flaut å kjøpe bind og tamponger, selvfølgelig - men om det skal involvere et rituale med klam dialog og flaue tenåringer og famling med kort mens køen vokser - ja da blir det jo lett kleint. For mensen er ikke flaut - men det er jo likevel et mer privat produkt enn det meste andre man kjøper.

Gammel 09-03-12, 21:51   #2
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

J Mangel på skam og hemmende flauhet er et ubetinget gode.

Virkelig??
Jeg tenker at mangel på skam kan være et veldig stort problem. Kanskje ikke akkurat i hft mensen, men sånn generelt.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 21:53   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Virkelig??

Jeg tenker helt

Hm - hva reagerer du på? Er ikke mangel på skamfullhet over egen kropp og eget sexliv et gode?

Gammel 09-03-12, 21:59   #4
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hm - hva reagerer du på? Er ikke mangel på skamfullhet over egen kropp og eget sexliv et gode?

Joda, sikkert. Jeg bare leste fort og syntes det virket litt rart hevde at mangel på skam er et ubetinget gode. Men i denne settingen i denne diskusjonen har du sikkert rett.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 22:03   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Joda, sikkert. Jeg bare leste fort og syntes det virket litt rart hevde at mangel på skam er et ubetinget gode. Men i denne settingen i denne diskusjonen har du sikkert rett.

Ja, det var skam over egen kropp jeg tenkte på, ja - mangel på skam i det store og hele ville kanskje vært en smule dysfunksjonelt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.