Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Koteletter i ovn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-12, 23:30   #21
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koteletter i ovn

Svigermor sine koteletter er nam.
Hun vender de i salt/pepper/mel og egg. Steiker de lett på steikepannen og så inn i ovnen. 100 grader i minimum 4 timer. Serverer poteter, gulerøtter og surkål + en fantastisk brun saus.

Gammel 18-02-12, 12:52   #22
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Mmmm... Gleder meg til i morra kjenner jeg! ;-) Og hos oss er ertestuing en sikker vinner, i tillegg til gulrøtter og løk. :-) Skal prøve meg på langsteking med bruning først tenker jeg. Må muligens bake bollene i dag dag.. Hmm..

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 18:39   #23
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bare ekstraarbeide å steke dem først...

Jeg ovnssteker både nakke og svinekottiser og de blir alltid møre. Men så bruker jeg flere timer og lavere temperatur enn de fleste her.
Temperaturen kommer an på hvor lenge de skal stå, laveste temp jeg bruker er 100 g.

Man kan evt skru opp tempen på slutten for å få dem brunere.

Jeg har soppstuing, sellerirotmos og masse grønnsaker til.

Gammel 18-02-12, 21:47   #24
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi prøvde en gang å hoppe over bruninga, men vi ble ikke fornøyd med resultatet. Mulig fordi de ble så lyse, kunne kanskje ha kjørt opp temperaturen på slutten, når jeg tenker meg om.

Vi blander en boks fløte og et par desiliter vann med kraften, jevner den og tilsetter salt og pepper, det blir en kjempegod fløtesaus.

Gammel 05-03-12, 08:59   #25
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg latt meg friste. Nam. Dette hadde vi i går.
Nakkekotletter som ble krydret og brunet i jerngryte, så i stekepose i ovnen i 50 minutter.
La inn poteter i båter, squash, shampinjong, 1 løk i båter, noen sjarlottløk og to hakkede hivtløk som stod i sammen de siste 30 minutter.
Mør og fin kotelett og kjempegodt med ovnsbakte grønnsaker til.
Begge gutta ville ha mer.
Digger sånn mat som kan gå inn i ovnen uten for mye dilldall og oppvask.

Gammel 05-03-12, 10:13   #26
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjekt med mat som lager seg selv.

Gammel 08-03-12, 17:08   #27
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Svigermor sine koteletter er nam.
Hun vender de i salt/pepper/mel og egg. Steiker de lett på steikepannen og så inn i ovnen. 100 grader i minimum 4 timer. Serverer poteter, gulerøtter og surkål + en fantastisk brun saus.

Dette vil jeg prøve. Spennende.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.