|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Glamorøs
|
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Som jeg skrev lenger opp, så er det ikke alltid jeg kan finne ut av det, jeg har ikke ressurser rett og slett. Men jeg prøver jo å ha en viss oversikt, jeg sier ikke at det ikke er mitt problem, og lar det skure. Jeg syns alle har et ansvar for å følge litt med.
|
|
|
#82 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Etter den tråden her er jeg hvert fall skremt vekk. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg tror Kasias poeng er viktig. Det at Ryanair faktisk lever av å frakte folk med fly, er en viktigere grunn til å la være å kjøpe noe hos dem enn det faktum at de behandler sine ansatte dårlig. Jeg er enig i at hvis man uansett skal kjøpe et produkt bør man helst kjøpe noe der hele leveransekjeden tåler dagens lys. Men jeg tviler sterkt på at det lar seg gjøre å finne flybilletter som oppfyller dette kravet. Det er kanskje bedre å velge et flyselskap som behandler de kabinansatte ok hvis annet er likt, men det er jo bare en faktor i leveransen av en flyreise; og kanskje man får enda mer bedre verden for pengene om man handler hos noen som sånn omtrentelig følger – en sikkert mangelfull, men iallefall europeisk – irsk arbeidsmiljølov, og sender tusenlappen man sparer på dette til «Afrika»? (Nå er det ingen som gjør det da; den tusenlappen bruker man jo på å kjøpe flere ting til seg selv. Det ville iallefall jeg ha gjort).
Nei, man kan neppe stå inne for forholdene Apples produkter blir montert under, og ganske sikkert ikke for behandlingen av de som i gruver eller prosessindustri fremskaffer råvarene som benyttes heller. Men om det skal gjøre at man ikke kjøper en iPhone, så kan man sannsynligivs ikke kjøpe en annen mobiltelefon heller. Jeg er ikke kjent med at andre store produsenter av forbrukselektronikk kommer bedre ut hvis man ser på hele verdikjeden. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
maler
|
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg boikotter ikke, men det er ikke praktisk for oss å fly med ryanair. Hvis de hadde flydd fra Værnes hadde det blitt et spørsmål om pris hvor det måtte ha vært endel billigere før jeg hadde valgt dem, jeg måtte ha følt at det var verdt det prismessig.
|
|
|
#85 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg skal ikke hive meg på debatten om flysikkerheten i Ryanair er bra eller ikke, men her er i alle fall en artikkel som ikke er så altfor gammel
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av Elin : 08-03-12 kl 17:09. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?
|
|
|
#88 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Så lenge jeg kommer meg fra A til B innen rimelig tid, er resten ikke så nøye. Jeg er visst ingen prinsipprytter når det kommer til flyselskap. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Har bare lest HI. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
kamerat
|
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg er verken redd for eller boikotter Ryanair, men jeg liker dem jo ikke noe særlig, og velger dem bort rett som det er. Men om de er det overlegent mest praktiske alternativet, blir det dem.
|
|
|
#91 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg reiser med dem når de er eneste direkterute fra en flyplass nær meg. De er som regel billigst også.
|
|
|
#92 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Nettopp! For min del har antall flyreiser jeg gjør økt betraktelig etter at jeg fikk "lokalflyplass". Nærhet til flyplass og billige flybilletter gjør det fryktelig enkelt å ta en svipptur til en eller annen storby. Jeg elsker å reise, men skammer meg samtidig over at jeg bidrar til å holde trafikken i gang.
|
|
|
#94 |
|
© All rights reserved
|
Jeg tilhører den gjengen. Vi har kjørt både til Torp og til Haugesund og spart mange tusen på det. (Vi sparte ca 5000,- i fjor, inkl. det kjøringen kostet oss.) |
|
|
|
|
|
#96 |
|
ctrl+z
|
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg har ikke hørt om dette med arbeidsforholdene i det hele tatt. Jeg er enig at det er problematisk med en slik type ansattpolitikk, helt klart, men en full boikott tror jeg likevel er nokså fjernt for meg. Først og fremst fordi jeg flyr en gang hvert sjette år eller noe sånt, dessuten fordi det som regel er billige flyreiser eller ikke flyreiser for meg.
For noe vas! For min del kan bensin være svindyrt, sprit være forbudt, biler være avgiftsbelagt herfra til evigheten. Jeg tjener så langt unna en million i året at du ville fått latterkrampe av det. Likevel skjer det at jeg har lyst til å fly en tur også og da må det bli billigbilletter. Hadde jeg bedrevet utagerende reisevirksomhet hadde jeg nok hatt råd til og vært mer bevisst på de etiske reglene i selskapet jeg valgte.
|
|
|
#97 |
|
Jeg forstår veldig godt at folk vil reise- la det ikke være noen tvil om det, og billigbilletter er helt ok det, bare IKKE med Ryanair! Jeg anbefaler deg å abonnere på nyhetsbrev fra flyselskapene for da får du mail med tilbud FØR de legges ut for salg, og kan dermed planlegge billigbillett-kjøpet uten å fly Ryanair.
|
|
|
#99 |
|
Borte
|
Jeg også, selv om jeg ikke reiser så veldig ofte så blir det jo oftere enn ellers pga. tilgjengeligheten. Kanskje en gang i året mot en gang annethvert år om jeg måtte lenger unna for å fly.
|
|
|
#100 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Boikotter heller ikke. |
|
|
|
![]() |
|
|