|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#961 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå er det lenge siden jeg har lest til ungene. Av ymse grunner. Men nå har vi begynt igjen, og akkurat nå leser vi Georgs magiske medisin av Roald Dahl. Snart 6-åringen liker den, mens fireogethalvtåringen ikke helt finner roen i rumpa. Litt vanskelig å finne lesestoff som fenger dem begge. Billedbøker som Tambar, Karsten og Petra, Lillesøster, Reven og Grisungen etc er forsåvidt interessante for begge, men særlig hun på nesten 6 liker veldig godt bøker med litt mer historie i.
#962 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Tonje Glimmerdal, nå, for jenta. For en helt nydelig bok!!
#964 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi holderpå med Tante Gummigutta - morsomt!
#966 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Barnet mitt leser selv. Nå er han snart ferdig med Doktor proktors prompepulver, som han begynte på for 6 dager siden |
![]() |
![]() |
#967 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg får, for første gang, lov til å lese en kapittelbok, nesten uten bilder, for åtteåringen. |
![]() |
![]() |
#968 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vesla, snart 3 år, har bytta Tassen ut med Ludde, og Aldrimett har fått pause til fordel for "Den lille musa som lette etter en venn". Hun får "Den gretne marihøna" i bursdagsgave, tror hun vil like den også, Eric Carle har bare de nydeligste illustrasjonene i bøkene sine
![]() |
#969 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå er vi snart ferdig med den siste Guroboka, Guro og frydefoniorkesteret. Nå blir det Knerten politimann (eneste vi har igjen av den serien), og så vet jeg ikke helt. Har litt lyst til å lese "Den hemmelighetsfulle øya" av Jules Verne eller kanskje noe av Roald Dahl.
#971 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Den er vi akkurat ferdig med for førsteklassingen |
![]() |
![]() |
#972 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Førsteklassingen har forresten hørt en del av lydbøkene om LasseMajas detektivbyråd i det siste og de falt i smak |
![]() |
![]() |
#974 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Vaffelhjarte om igjen siden hun likte den så godt. Leser den på nynorsk.
#977 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Tordivelen flyr i skumringen, og den virker!
#978 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg leser Helter og monstre på himmelhvelvingen, andre bok. Minsten har fått tak i den på skolebiblioteket, etter at han fikk første bok til bursdagen. Han ble veldig interessert i gresk mytologi av å lese Percy Jackson-serien, og liker å få mer om samme tema. |
![]() |
![]() |
#979 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg leser ellers The Hunger Games for meg selv, og har bestemt at det ikke er en bok for niåringer. Men den er spennende da, så hun skal nok få den om et år eller to, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
#980 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå leser vi Ville Wilma og et assortert utvalg Lassemajabøker for snart-seksåringen. Han trenger fortsatt litt bildestøtte for at det skal være artig.
|
|