Sv: Lysbakken-saken
Opprinnelig lagt inn av noen, her.
Enig.
Hadde det vært innen FrP-systemet dette hadde skjedd, tror jeg saken ville fått en helt annen oppmerksomhet her inne, og det er nesten så jeg får en følelse av at vi har "sviktet" ved ikke å gi denne saken mer oppmerksomhet. Joda, det høres rart ut, men sånn er det.
Nja, jeg tror det hadde fått mer oppmerksomhet om det hadde vært en skandale av Frp-kaliber. Selvforsvarskurs for kvinner er ikke kontroversielt. Det er jo selve saksbehandlingsfeilen som er det gale her, og det tror jeg rett og slett ikke engasjerer folk like mye som sex med mindreårige, filming av unggutter i dusjen og offentlig pengebruk på øst-europeisk bordell. 
Jeg får også litt assosiasjoner til alle de kristne privatskolene Jon Lilletun støttet og ga disp. til på 90-tallet. Det fikk heller ingen spesiell medieoppmerksomhet, men i ettertid har jeg forstått at han tok seg til rette og benyttet stillingen sin til å kjempe kamper som strengt tatt kunne ses som mer personlige interesser. Vet ikke om det var direkte saksbehandlingsfeil altså, men kom til å tenke på at dette var litt i samme gate.
|