Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Facebook og dialekt

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-12, 23:39   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg er enig med Strutsen i at det å skrive ukorrekt i chat/på Facebook bare fører til at man kan få dårligere skriftspråk i andre fora, fordi man legger til seg skrftlige uvaner.

Kan føre til. Jeg vil ikke påstå at jeg er særlig rammet av det, heldigvis. Min mor er et kapittel for seg, men de andre jeg skriver dialekt med skriver ellers veldig bra bokmål. Bortsett fra litt orddeling i ny og ne. Grøss.

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg skriver ofte dialekt, men ikke sms-språk. Dialekt er nært og personlig for meg.
Slik FB er med bilde og statuslinje, så innbyr det for meg til å skrive dialekt, da det er lyden av meg, og slik folk kjenner meg.
Min dialekt kan ligne på nynorsk i skreven form, og jeg forsøker ikke gjøre den ekstrem eller spesielt tilgjort, men skriver bare om dagligdagse ting.

Nå har jeg heller ikke 'folk flest' som venner på FB da. Det hadde tatt seg ut.

(Jeg kan også chatte på dialekt. For meg senker det formaliteten i samtalen).

Nemlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.