Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-12, 12:27   #661
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Jeg fikk aldri tid til å lese denne tråden før jul. Den hadde jo blitt ti sider lang allerede da jeg oppdaga den. Men nå - nå har jeg tid. Jeg har bare kommet til pøntehubroene, og jeg ler så jeg griner her!

Gammel 28-02-12, 23:55   #662
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Shane har jo helårsgreier. Storm i romrakett og sånn. Jeg ville kjøpe den store Stormen, men den var ikke til salgs gitt. Vurderer rakettkittet da.

Gammel 29-02-12, 09:20   #663
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Shane har jo helårsgreier. Storm i romrakett og sånn. Jeg ville kjøpe den store Stormen, men den var ikke til salgs gitt. Vurderer rakettkittet da.

Hvor da? Lenke?

(Joda, vi burde bli ferdig med julekalenderen først, men så da?)

Gammel 29-02-12, 10:07   #664
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bare denne tråden! Herlig oppmuntring når jeg ikke gidder gjøre en pøkk sjøl.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 12:22   #665
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du er fantastisk noen!!!!

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:15   #666
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hvor da? Lenke?

(Joda, vi burde bli ferdig med julekalenderen først, men så da?)

Shanes magiske venner vel. Elendig utvalg på nettbutikken, men veldig bra utvalg hos panduro kvadrat.

http://www.pandurohobby.no/search?q=shane

(På min lokale panduro på kvadrat hadde de Storm med hjertet utpå brystet i størrelse ungdom, jeg fikk ikke lov til å kjøpe den gitt.)

Gammel 02-03-12, 11:12   #667
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Shanes magiske venner vel. Elendig utvalg på nettbutikken, men veldig bra utvalg hos panduro kvadrat.

http://www.pandurohobby.no/search?q=shane

(På min lokale panduro på kvadrat hadde de Storm med hjertet utpå brystet i størrelse ungdom, jeg fikk ikke lov til å kjøpe den gitt.)

Kult! Det her høres jo ut som meg:

Sitat:

"Fixit", jenta som er verdens beste til å reparere alt som har gått i stykker. Alltid med musikk i ørene, og bestikk i lomma, hvis en bløtkake skulle dukke opp.

Stor-Storm høres litt skummel ut. Jeg tror jeg foretrekker figurene i litt mindre format.

Gammel 02-03-12, 11:46   #668
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

De har den på Panduro noen. Gutta her var ikke så entusiastiske når jeg viste de.

Gammel 02-03-12, 11:52   #669
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjenner at jeg vil at Shane skal være en jule/adventsmann for oss og ikke spre moroa til hele året.

Gammel 02-03-12, 12:00   #670
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg kjenner at jeg vil at Shane skal være en jule/adventsmann for oss og ikke spre moroa til hele året.

Godt poeng - hvis jeg kan strekke adventstida fram til påske.

Gammel 18-08-12, 09:13   #671
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Svaret på spørsmålet i overskriften er et høyt og rungende NEI, for noen har ikke tatt seg vann over hodet. Ikke i det hele tatt. Alt noen trenger er en planleggingsdag i barnehage og SFO, og vips så er adventskalenderen fullført.

Utgangspunktet for innspurten var dårlig. For det første viste det seg at botreningsprosjektet med Mixit i spissen har vært lite vellykket. Denne gjengen er helt klart ikke i stand til å ta vare på seg selv.

Ungene var selvfølgelig helt klare for juleverksted. Det regnet jo ute. Vi satte oss ned med de siste 3,5 posene (vi gikk på en smell midt i 21. desemberposen ved påsketider, så den ble aldri ferdig), tok fram iPaden og gikk inn på Redd Barnas nettsider for å få råd fra limpistolguru Shane. Krise! Instruksjonsvideoene var deaktivert!

Etter å ha kommet oss over første sjokket gjentok eldstefrøkna adventskalendermantraet vårt: «Vi må bruke fantasien!» Fantasi ja. Meh. Vel, Redd Barna kan sitte der å peke nese til oss som er ørlitegranne sent ute i juleforberedelsene. Vi trenger ikke hjelp. Vi har jo FantasiTM.
Vi gikk på med krum hals mens vi mumlet noen julesanger. Først luke 21 gulerøtter og erter:

Luke 22 var lett som en plett. Ungene er perleeksperter og laget snøfnuggfamilien uten å blunke:

Luke 23 var et juletre. Her manglet juletrefot og juletrestamme, men vi var godt inne i tralten, fant noen rester etter andre poser – and we nailed it:

Siste luke var vanskelig. Og litt – kjedelig. Den store finalen var en grøtbolle liksom. Jaja. På dette tidspunktet hadde minstefrøkna gått lei. «Mamma, jeg vil ikke mer. Kan vi ikke gjøre resten senere?» Jeg satte meg ned med henne for en alvorsprat: «Nei, nå må vi gjennomføre dette. Klarer vi det ikke i dag, vil vi aldri klare det. Det er ikke alt i livet som er gøy, men vi må gjøre det likevel.» Hun skjønte alvoret.
Vel, altså luke 24: Grøtbolle med ris og smørøye:

Dermed kan vi altså si: «Oppdrag utført!»

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1Botrening.jpg (35,5 KB, 222 visninger)
Filtype: jpg 2Gulerøtter.jpg (22,4 KB, 215 visninger)
Filtype: jpg 3Snøfnugg.jpg (26,0 KB, 217 visninger)
Filtype: jpg 4Juletre.jpg (21,3 KB, 218 visninger)
Filtype: jpg 5Grøt.jpg (22,9 KB, 215 visninger)

Sist redigert av noen : 18-08-12 kl 09:33.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 09:13   #672
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Hele gjengen samlet i et julevasket juleverksted:

Hva skal vi finne på nå da?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 6Gjengen.jpg (45,3 KB, 220 visninger)

Sist redigert av noen : 18-08-12 kl 09:20.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 09:26   #673
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Well done!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 09:33   #674
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mål!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 09:39   #675
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 18-08-12, 09:40   #676
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

star har så absolutt tatt seg vann over hodet og jeg tror nok ikke kalenderen noen gang vil bli ferdig.

Gammel 18-08-12, 09:44   #677
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er imponert! (Også i august... ).

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 09:46   #678
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fantastisk! Godt jobbet.

Tror kanskje vi skal prøve oss på den kalenderen i år. Men lenge til jul! (eller kun 4 mnd som min datter sier...hun har allerede begynt på julegavene)

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 09:50   #679
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hurra! Men var det ikke veldig tidlig å deaktivere videoene alt i august?!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 09:55   #680
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer! Dere er jo godt i rute til jul. Snart forteller du vel at du har begynt på julegavene også.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
julepakkekalender, julepøntehubro, klassiker-nominert, limpistol, panduro, redd barna, shane

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.