Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikker vi nok vann?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mye rent vann drikker du hver dag?
Jeg drikker aldri noe annet enn vann og er godt innenfor 2 liter (eller mer) 20 15,63%
Jeg drikker aldri rent vann (Imsdal el.l eller fra springen) 5 3,91%
Jeg drikker nok for lite vann selv om jeg prøver, fordi jeg drikker andre ting 29 22,66%
Jeg drikker for lite selv om jeg prøver, fordi jeg glemmer å drikke 47 36,72%
Jeg tror jeg drikker ca den mengden som passer MIN kropp 27 21,09%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-12, 15:40   #41
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker vi nok vann?

Jeg drikker masse vann, særlig på jobb - men også hjemme. Drikker mye annet også, som kaffe og brus. Er helt sikker på at jeg får i meg nok.

Gammel 22-02-12, 16:32   #42
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg starter alltid dagen med to store glass vann, både fordi jeg er tørst, men også for å få ned en mengde vitaminpiller foreskrevet av legen. I tillegg drikker jeg vann jevnlig i løpet av arbeidsdagen. Blir noen glass vann når jeg kommer hjem også. Jeg aner ikke hvor mye dette blir til sammen, men det føles nok så lenge jeg ikke er tørst.

Hvor mange er det egentlig som drikker 2,5 liter vann om dagen? Det er nok en del unge mennesker, for vi (øh, eller de) har blitt sterkt oppfordret via media i en del år nå. Hverken mine foreldre eller svigerforeldre drikker særlig mye vann. De har aldri gjort det, og føler ikke helt behovet. De drikker selvsagt noe vann, i tillegg til kaffe etc. Bør de egentlig være litt syke?

Hva er symptomene på at man har drukket for lite? Bortsett fra mørk urin da.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 16:40   #43
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Sitat:

Jeg drikker aldri noe annet enn vann og er godt innenfor 2 liter (eller mer)

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 17:03   #44
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker nok ofte litt lite, selv om jeg drikker mye under og etter trening. Men det handler om at jeg glemmer å drikke. Jeg drikker sjelden noe til mat og drikker stort sett bare hvis jeg kjenner at jeg er tørst utenom trening. Jeg drikker ikke så mye annet enn kaffe/te, og jeg liker vann. Så det handler bare om at jeg ikke tenker over det.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 17:16   #45
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

For mye kaffe (og rødvin) og for lite vann.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 21:46   #46
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Etter at jeg slutta å drikke brus så har jeg begynt å drikke nok vann.

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 22:06   #47
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Drikker veldig lite vann. Starter dagen med kaffe, fortsetter med kaffe på jobb. Drikker vel et glass på jobb. Hjemme går det i brus og kaffe. Avslutter dagen med vann for å skylle ned vitamin- og trankapsler. Her er det rom for forbedring, ja.

Gammel 22-02-12, 22:20   #48
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg drikker definitivt nok vann. Har alltid en vannflaske med meg hvor enn jeg går og drikker nok iallefall 3-4 liter hver dag -minst. I tillegg til dette blir det også endel kaffe og te.
Mitt vanninntak har ingenting med hva som er anbefalt og "sunt" men rett og slett at min kropp er avhengig av et jevnt inntak i løpet av dagen.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 23:29   #49
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Jeg drikker for lite vann, og for mye pepsimax

Gammel 22-02-12, 23:42   #50
Sansa

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg prøver å få i meg nok vann. Men det blir en sånn pliktgreie, på lik linje med å huske på å ta tran og å gjøre knipeøvelsene. Kjedelige greier som man vet man bør gjøre.

Gammel 23-02-12, 01:39   #51
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker nok vann, men er litt for dårlig til å spre det ut over dagen. Jeg har en lei tendens til å ha i meg store mengder på kvelden.

Prøver å ha i meg endel i løpet av dagen også men glemmer det lett.

Og siden vi er inne på dette, så må jeg spørre... Hvordan er det med saft? Hvis man ser bort fra søtningstoffene, vil det gi oss samme effekt som vann? Dette er et tema hjemme hos oss, for mannen drikker så godt som aldri rent vann. Han synes ikke det er godt. Derfor blander han seg et glass saft i stedet. Sukkerfri riktignok, men jeg påstår at han heller burde drikke bare vann.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 08:49   #52
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Han får vel i seg vann, Carrera, men også en del kunstig søtning gjennom saften, og dermed blir det jo ikke like sunt som reint vann, nødvendigvis.

Jeg drakk faktisk i overkant mye vann en periode, oppimot 4 liter. Da fikk jeg beskjed av ernæringsfysiolog om å begrense vanninntaket, faktisk. Men 2,5-3 liter var bra, og det er vel omtrent der jeg ligger nå, i hvert fall når jeg jobber. Hjemme er det fort gjort å glemme nå som jeg er i permisjon, så jeg må ha en mugge stående i nærheten av der jeg befinner meg for å huske på det.

Gammel 23-02-12, 09:09   #53
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror jeg drikker ca den mengden som passer MIN kropp

Jeg drakk mye mer vann før egentlig, men da spiste jeg anderledes også, mye mer hal/helfabrikat (mye mer sukker og salt). Mulig det har noen betydning, eller at jeg får i meg mye veske gjennom maten også...

Aner ikke hvor mye jeg drikker i løpet av dagen, men det føles ikke ut som 2 liter ihvertfall... Kanskje når jeg har saltrening for da drikker jeg ofte endel ekstra.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 09:17   #54
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Da fikk jeg beskjed av ernæringsfysiolog om å begrense vanninntaket,

Jeg har hørt at for mye vann medfører "utskylling" av viktige mineraler, noe som jo ikke er bra.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 09:37   #55
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ja, det var noe sånt hun sa til meg også, mener jeg å huske.

Gammel 23-02-12, 11:44   #56
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Nok vann og nok kaffe.

Gammel 23-02-12, 19:32   #57
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker nesten bare vann (av og til melk), men jeg er ikke i nærheten av 2 liter om dagen.

Gammel 23-02-12, 19:48   #58
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg drikker omtrent 4 liter vann pr. dag. Det er kanskje for mye, men jeg er blitt helt avhengig.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 21:13   #59
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drikker ekstremt lite dessverre. Går fint en hel dag på to kopper kaffe.

Gammel 23-02-12, 21:47   #60
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ikke så mye so jeg burde, men det har hjulpet på å få kjøleskap med vandispenser og isbitmaskin.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.