|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor mye rent vann drikker du hver dag? | |||
| Jeg drikker aldri noe annet enn vann og er godt innenfor 2 liter (eller mer) |
|
20 | 15,63% |
| Jeg drikker aldri rent vann (Imsdal el.l eller fra springen) |
|
5 | 3,91% |
| Jeg drikker nok for lite vann selv om jeg prøver, fordi jeg drikker andre ting |
|
29 | 22,66% |
| Jeg drikker for lite selv om jeg prøver, fordi jeg glemmer å drikke |
|
47 | 36,72% |
| Jeg tror jeg drikker ca den mengden som passer MIN kropp |
|
27 | 21,09% |
| Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker masse vann, særlig på jobb - men også hjemme. Drikker mye annet også, som kaffe og brus. Er helt sikker på at jeg får i meg nok.
|
|
|
#42 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg starter alltid dagen med to store glass vann, både fordi jeg er tørst, men også for å få ned en mengde vitaminpiller foreskrevet av legen. I tillegg drikker jeg vann jevnlig i løpet av arbeidsdagen. Blir noen glass vann når jeg kommer hjem også. Jeg aner ikke hvor mye dette blir til sammen, men det føles nok så lenge jeg ikke er tørst. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
villende
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker nok ofte litt lite, selv om jeg drikker mye under og etter trening. Men det handler om at jeg glemmer å drikke. Jeg drikker sjelden noe til mat og drikker stort sett bare hvis jeg kjenner at jeg er tørst utenom trening. Jeg drikker ikke så mye annet enn kaffe/te, og jeg liker vann. Så det handler bare om at jeg ikke tenker over det. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?For mye kaffe (og rødvin) og for lite vann. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Etter at jeg slutta å drikke brus så har jeg begynt å drikke nok vann. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Drikker veldig lite vann. Starter dagen med kaffe, fortsetter med kaffe på jobb. Drikker vel et glass på jobb. Hjemme går det i brus og kaffe. Avslutter dagen med vann for å skylle ned vitamin- og trankapsler. Her er det rom for forbedring, ja.
|
|
|
#48 |
|
Livsnyter
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker definitivt nok vann. Har alltid en vannflaske med meg hvor enn jeg går og drikker nok iallefall 3-4 liter hver dag -minst. I tillegg til dette blir det også endel kaffe og te. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker for lite vann, og for mye pepsimax
|
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg prøver å få i meg nok vann. Men det blir en sånn pliktgreie, på lik linje med å huske på å ta tran og å gjøre knipeøvelsene. Kjedelige greier som man vet man bør gjøre.
|
|
|
#51 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker nok vann, men er litt for dårlig til å spre det ut over dagen. Jeg har en lei tendens til å ha i meg store mengder på kvelden.
|
|
|
#52 |
|
|
Sv: Drikker vi nok vann?Han får vel i seg vann, Carrera, men også en del kunstig søtning gjennom saften, og dermed blir det jo ikke like sunt som reint vann, nødvendigvis.
|
|
|
|
#53 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg tror jeg drikker ca den mengden som passer MIN kropp |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Nok vann og nok kaffe.
|
|
|
#57 |
|
Er frisk!
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker nesten bare vann (av og til melk), men jeg er ikke i nærheten av 2 liter om dagen.
|
|
|
|
#58 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker omtrent 4 liter vann pr. dag. Det er kanskje for mye, men jeg er blitt helt avhengig. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Drikker vi nok vann?Ikke så mye so jeg burde, men det har hjulpet på å få kjøleskap med vandispenser og isbitmaskin.
|
|
![]() |
|
|