Sv: En sjuskes bekjennelser....
Først - færrest mulig ting fremme. Alle ting må ha en plass, ingenting må ha plassen sin på gulvet. Lag deg et system med at du går runder. Nå er jeg ikke noe godt eksempel, for det er langt fra strøkent her, men for å holde hodet over vannet er det dette jeg har vent meg til å gjøre. For eksempel - jeg står opp, går på badet og ordner meg. Så tar jeg en runde med klesvask (brette og henge opp for eksempel). Mens man lager middag, shines kjøkkenet. Oppvaskmaskina settes på om kvelden. Mannen tar ut av maskinen om morgenen, så settes mest mulig rett ned i maskina i løpet av dagen. Melkekartonger skylles umiddelbart og brettes en eller annen gang i forbindelse med kjøkkenfiksing. Jeg rydder underveis i middagslagingen slik at det er minst mulig å rydde etter middag. Mannen støvsuger et par ganger i uken, ellers tar vi en kattevask på et par gulv, vasker badene og tørker litt støv en gang i uka. Så prøver jeg å ha ett ryddeprosjekt i uka omtrent. For eksempel klesskapene, kontoret, kjøkkenet etc, dette for å få sortert litt skikkelig en gang i mellom. Det er nemlig viktig å få ting ut av huset når man kan.