Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-12, 11:18   #641
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Problem solved... nektet å legge meg før jeg hadde rettet opp feilen og nå er jeg like langt som jeg var, men med RIKTIG mønster

Gammel 16-02-12, 13:16   #642
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker høstvest fra Pickles. Men i andre farger, og så tenkte jeg å gjøre den om til genser.

Gammel 17-02-12, 18:28   #643
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker kjole til meg selv i setesdalsmønster.

vimjer er ikke aktiv  
Gammel 17-02-12, 22:19   #644
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er nesten ferdig med ei lue strikket i extra fine merino, dobbel tråd, perlestrikk.

Men, finner jeg igjen det siste nøstet?

Jeg får heldigvis ut aggresjonen min på oldemorsruter da

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 17-02-12, 22:19   #645
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker visst ikke!

Det er da vinter enda, altfor tidlig på året for min "sommerdvale" å starte, jeg må da strikke enda!

Mikro har ettårsdag på onsdag, og kjolen hun skulle få til jul, som altå skulle bli til bursdagen, er ikke ferdig, og jeg har ikke strikket på den på lenge, for jeg gidder ikke, for jeg finner ikke det siste nøstet og tviler på at der er nok garn uten. Så da er jeg sur, og strikker ikke på kjolen, og har ikke så mange andre prosjekter pågang, bare et par sokker som skulle bli til meg, som er omgjort til å bli til Knerten, og likevel er jeg usikker på om der er nok garn, så da er motivasjonen der også lav.

Nei, jeg strikker visst ikke. Og det er jeg ganske sur for, for den kjolen skal hun ha på seg på onsdag! Det bare er ikke gjennomførbart uten garn!

Gammel 17-02-12, 22:34   #646
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ferdig med sokkene til datteren og da har jeg en klut på pinnene.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 17-02-12, 22:46   #647
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg holder fortsatt på med sengeteppet til Frøkna. Begynner å se slutten, men sliter litt med motivasjonen nå i innspurten. Vil egentlig bare begynne på klukkakjolen hennes; garnet ligger på boden og roper på meg, men jeg prøver å være standhaftig og stå imot til jeg er ferdig med teppet.

Gammel 17-02-12, 23:11   #648
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg holder fortsatt på med sengeteppet til Frøkna. Begynner å se slutten, men sliter litt med motivasjonen nå i innspurten. Vil egentlig bare begynne på klukkakjolen hennes; garnet ligger på boden og roper på meg, men jeg prøver å være standhaftig og stå imot til jeg er ferdig med teppet.

Jeg bruker motsatt strategi og det funker veldig bra for meg.

Gammel 18-02-12, 16:04   #649
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Jeg er nesten ferdig med ei lue strikket i extra fine merino, dobbel tråd, perlestrikk.

Men, finner jeg igjen det siste nøstet?

Det lå under stuebordet Har plate nederst også, og det dukket visst opp når jeg støvsugde i sted

Jeg rydder i det meste i dag, og lurer på om jeg klarer å gi meg selv et langvarig forbud mot garnkjøping nå.. Eller hvertfall si jeg skal bruke opp mesteparten av det som er igjen. Rutene mine er jo et prosjekt for å bli kvitt smekker, smekker og bandanas er flott å bruke opp babyull på.

Noen som er med på det, forresten? Selv om det jo blir lite spennende strikking i lengden..

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 18-02-12, 16:22   #650
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen som er med på det, forresten? Selv om det jo blir lite spennende strikking i lengden..

Jeg trenger å bli med på denne. For min del vil det blir mange, mange raggsokker etter hvert, samt en mariusgenser som jeg kjøpte garn til i går. Jeg har ikke startet på den ennå siden jeg har to par raggsokker på pinnene. Jeg skal ha ferdig det ene paret først.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 18-02-12, 16:33   #651
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke kjøpt garn i 2012 og er allerede med på garnslanking. Skal bli spennende å se hvor lenge jeg klarer å holde meg.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 18-02-12, 16:52   #652
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Holder på med Mor Signes teppe.
Prøver meg på det skrå denne gangen

carmenzita er ikke aktiv  
Gammel 18-02-12, 16:59   #653
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg trenger å bli med på denne. For min del vil det blir mange, mange raggsokker etter hvert, samt en mariusgenser som jeg kjøpte garn til i går. Jeg har ikke startet på den ennå siden jeg har to par raggsokker på pinnene. Jeg skal ha ferdig det ene paret først.

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg har ikke kjøpt garn i 2012 og er allerede med på garnslanking. Skal bli spennende å se hvor lenge jeg klarer å holde meg.

Finnes det en garnslanke-tråd, eller restegarnsprosjekt-tråd? Bør jo nesten lage det altså...

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 18-02-12, 17:01   #654
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

http://www.sandnesgarn.no/images/web....p1_medium.jpg holder på med nr 2 på bildet her.

Libra er ikke aktiv  
Gammel 18-02-12, 17:09   #655
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

http://www.sandnesgarn.no/images/web....p1_medium.jpg holder på med nr 2 på bildet her.

Den var fin! Du vet ikke hvilket hefte den står i?

Gammel 18-02-12, 18:00   #656
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Finnes det en garnslanke-tråd, eller restegarnsprosjekt-tråd? Bør jo nesten lage det altså...

Skal det være garnslanking eller restegarn? You fix?
Eller så gjør jeg det. Etter at jeg har spist.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 18-02-12, 19:45   #657
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Garnet mitt dukket også opp, under et stueskap... Under husundersøkelsen i jakta på det fant mannen min bortkomne bunadsskjorte også, i ei kasse på loftet. Så nå skal det bli kjole til bursdagen for Mikro, og bunad med skjorte uten hull til 17. mai for meg. Gode greier.

Jeg har ikke kjøpt garn i 2012, og har planer om å bruke en del av det jeg har liggende. Jeg har ikke et enormt garnlager, men det begynner å bygge seg opp, så nå skal jeg krympe det litt.

Gammel 18-02-12, 20:50   #658
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Tror ikke det finnes her, men jeg er med på garnslanking på et hobbyforum.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 18-02-12, 20:53   #659
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Tror ikke det finnes her, men jeg er med på garnslanking på et hobbyforum.

Nå har vi det. Fiine tråden blir det.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 19-02-12, 17:59   #660
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Den var fin! Du vet ikke hvilket hefte den står i?

Den var ikke i et slikt helt hefte, men et ark med tre oppskrifter. Kit nr 52 står det på arket.

Libra er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.