Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva servere til boef bourguignon

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-12, 22:38   #13
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Hva servere til boef bourguignon

Opprinnelig lagt inn av elli, her.

Her i familien går det også mer mos enn vanlig kokt potet. Så om jeg lager mos hjemme så lager jeg alltid med litt ekstra potet.
Vi har middag kl 13, så for mange blir dette lunsj/middag så jeg regner med at man er litt mer småspis enn til vanlig middag. Noen velger sikkert også brød i tillegg til potetmos evt. isteden for mos så det går nok greit med 150 g. pr pers. I tillegg er det sikkert noen som velger rundstykker med pålegg istedenfor gryte.

Er ikke stor fan av de posene med ferdigmosa potet, for jeg synes prisen er altfor høy. Har smakt det en gang og jeg ble ikke imponert, synes smaken var tam. Men det er nå min mening.

Nei, får skrelle og kutte på fredag, så er det fort gjort å lage mosen på søndag.

All potetmos blir betre med ein god dæsj pepperrot og ditto graslauk. Og så smør (Eller fløte.)

Eg hadde hatt nokre posar med frossen eller pulvermos i bakhand, men det er no berre meg - eg ville fått panikk ved tanken på at man kunne sjå bunnen av potetmosbollen. Eller - gud forby - at den blir spist tom.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.